הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שלוש שנים אחרי תקיפת הבחור היהודי בטיימס סקוור: הרשויות ביצעו מעצר בפלורידה
לרשויות לקח כמעט שלוש שנים לעצור ולהעמיד לדין את סאלם סלימאן, שלקח חלק בלינץ' על יוסף בורגן בן ה-29, כאשר הוא וחבורה של אנטישמים התנפלו עליו והכו אותו

תושב פלורידה הפך לאדם השישי שהואשם בתקיפה האנטישמית הקשה נגד גבר יהודי בטיימס סקוור בשנת 2021, כך מסרו התובעים במנהטן.

סאלם סלימאן, בן 28, נעצר ב-10 במאי - כמעט שלוש שנים לאחר שהוא הצטרף להמון המונע משנאת יהודית והכה את יוסף בורגן, זאת במהלך עימותים בין תומכי ישראל תומכי פלסטין במידטאון.

סלימאן היה חלק מקבוצת גברים שזרקה קללות אנטישמיות כמו "יהודי מלוכלך", "יהודי מזוהם" ו-"לעזאזל עם ישראל" על בורגן, שלבש כיפה, לפי משרד התובע המחוזי של מנהטן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יוסף בורגן אחרי שנפצע בתקיפה אנטישמית

 

הקורבן בן ה-29, שהשתתף בהפגנה תומכת ישראל כשהותקף ב-20 במאי 2021, נזרק לרצפה, נאגף, הוכה במקלות ונפגע מגז מדמיע - כשצילומי המתקפה האכזרית הלכו והתפשטו ברשתות החברתיות.

כשעוברי אורח ניסו להתערב ולעצור את הקטטה, סלימאן שיחק את עצמו כאילו הוא רוצה לעזור לבורגן – רק כדי לתת לו בעיטה בפנים בזמן שבן ה-29 שרוע על הקרקע.

"התנהגותו המיוחסת לסלימאן הייתה מתועבת ורבים מהאנשים האחרים שהצטרפו אליו כבר הורשעו ומרצים עונשי מאסר בכלא המדינה", אמר התובע המחוזי אלווין בראג בהצהרה.

"תקיפה אלימה של מישהו בגלל דתו היא בלתי מקובלת, ואנו נמשיך לעבוד עם שותפינו באכיפת החוק, קבוצות קהילתיות ומנהיגים מקומיים כדי לטפל בתקיפות נגד הקהילה היהודית".

סלימאן, שהוסגר מטמפה, פלורידה, הועמד לדין בבית המשפט העליון של מנהטן ביום חמישי והכחיש את האשמות נגדו בתקיפה מתוך שנאה וניסיון לתקיפה מטעם כנופייה. השופטת פלישיה מנין קבעה את ערבותו על סך 50,000 דולר.

כאמור, חמישה תוקפים נוספים כבר הורשעו ונידונו לעונשים על תפקידם בתקיפה, כולל מחמוד מוסא, בן 23, שנגזר עליו עונש מאסר כבד של שבע שנים בנובמבר האחרון.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE