הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כלכלנים זוכי פרס נובל מזהירים: אם טראמפ ייבחר – כלכלת ארה"ב תיפול
מכתב שנחתם ופורסם על ידי 16 מומחים לכלכלה טען כי המדיניות של ביידן היא "הרבה יותר מובהקת" מזו של יריבו הפוליטי, שיוביל למדיניות לה תהיה "השפעה שלילית"

שישה עשר כלכלנים זוכי פרס נובל חתמו על מכתב בו הם מזהירים כי כלכלת ארה"ב והעולם תסבול אם המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, ינצח בבחירות לנשיאות בנובמבר.

במכתב שפורסם ביום שלישי, כמובן לפני העימות הנשיאותי, נטען כי האג'נדה הכלכלית של הנשיא ג'ו ביידן היא "מובהקת בהרבה" מזו של טראמפ, שמחפש להיכנס לבית הלבן לקדנציה שנייה.

הכלכלנים אומרים כי התוכניות הכלכליות של טראמפ יחדשו את האינפלציה, בחלקם בשל התחייבותו להטיל מכסים קשים יותר על יבוא מסין, שלדבריהם יגבירו את המחירים עבור מוצרים רבים שנקנים על ידי צרכנים אמריקאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

"למרות שלכל אחד מאיתנו יש דעות שונות לגבי הפרטים של מדיניות כלכלית שונה, כולנו מסכימים שהאג'נדה הכלכלית של ג'ו ביידן היא בהרבה מובהקת יותר מזו של דונלד טראמפ", הכלכלנים ציינו במכתב שלהם.

"אנו מאמינים שכהונה שנייה של טראמפ תהיה בעלת השפעה שלילית על מעמדה הכלכלי של ארה"ב בעולם, ותשפיע באופן לא יציב על הכלכלה המקומית של ארה"ב."

המכתב נחתם על ידי כלכלנים בולטים כולל ג'וזף סטיגליץ, שזכה בפרס נובל לכלכלה בשנת 2001, וסר אנגוס דיטון, זוכה פרס נובל לכלכלה בשנת 2015.

בעוד שהאינפלציה הכוללת האטה בשנתיים האחרונות, רבים מצרכני ארה"ב עדיין לא מרוצים מהמחירים הגבוהים יותר שהם צריכים לשלם עבור מזון, דלק וסחורות אחרות, לפי סקרי דעת קהל.

טראמפ התחייב להטיל מכסים על יבוא זר, ועד לפחות 60% על סחורות סיניות הנכנסות לארה"ב, עלות שכלכלנים אומרים שתועבר לצרכנים האמריקאים בצורת עליות מחירים.

"רבים מהאמריקאים דואגים מאינפלציה, שירדה באופן משמעותי ומהר. יש חשש מוצדק שדונלד טראמפ יחזיר את האינפלציה, עם תקציביו הבלתי אחראיים מבחינה פיסקלית", נכתב על ידי הכלכלנים.

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE