הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מישל אובמה ועד גווין ניוסום: אחד מהתשעה האלה עשויים להחליף את ביידן
רבים הבינו אחרי העימות הטלוויזיוני כי ביידן כנראה לא ימשיך במסע הבחירות ולא יכהן 4 שנים נוספות. כעת עולה השאלה, מי הם המועמדים הפוטנציאלים?

העימות הנשיאותי בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ גרם ל"פאניקה" אמיתית בקרב המפלגה הדמוקרטית, שכן ההופעה של הנשיא המכהן בן ה-81 גרמה למי שהתעלם עד כה – להבין שהוא לא כשיר מנטלית להמשיך במסע הבחירות הזה, או בטח לכהן קנדציה נוספת בת 4 שנים.

חברת החדשות 'ניוזוויק' פירטה על תשעה מועמדים דמוקרטים שעשויים להיות אלה שיחליפו את ביידן כבר בקרוב. הכל, כמובן, עוד בגדר ספקולציה.

הראשון שבהם הוא גווין ניוסום בן ה-56 שמכהן כמושל קליפורניה מינואר 2019, לאחר ששימש כסגן המושל ואף כראש עיריית סן פרנסיסקו.

אתר ההימורים הבריטי העניק לו סיכוי של 26.7 אחוזים להיות מנהיג המפלגה הדמוקרטית הבא. עם זאת, לאחר העימות, ניוסום התעקש שהוא לא ירוץ בבחירות הקרובות. "זה לא רלוונטי", אמר המושל שהמשיך ושיבח את ביידן: "אני מאוד גאה בנשיא".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אפשרות נוספת וכנראה מאוד טבעית למעמדה – היא סגניתו של ביידן, קמלה האריס בת ה-59, ששימשה כסנאטורית בקליפורניה וכפרקליטת מחוז. עם זאת, היא סובלת מדירוג אישור מאוד נמוך באופן עקבי.

הגברת הראשונה לשעבר, מישל אובמה, גם כן ברשימה – למרות שמעולם לא הצהירה על כוונתה להיכנס לפוליטיקה. לפי אתר ההימורים הבריטי Betfair, יש סיכוי של 5.9 אחוזים שבת ה-60 תהיה המועמדת הדמוקרטית.

מושלת מישיגן גרטשן (אסתר) ויטמר מדורגת רביעית ברישמת Odds Checker, זאת במידה וביידן יפרוש.

הקריירה הפוליטית של ויטמר החלה בבית הנבחרים של מישיגן, שם שירתה מ-2001 עד 2006, ולאחר מכן כיהנה בסנאט של מישיגן מ-2006 עד 2015. ויטמר, בת ה-52, משמשת כמושלת מישיגן מאז 2019.

ותיקת הפוליטיקה הילרי קלינטון, מזכירת המדינה והגברת הראשונה לשעבר – היא אפשרות ברורה, זאת למרות ההפסד בבחירות 2016 לטראמפ בגלל מערכת האלקטורלים, למרות שבפועל היא קיבלה יותר קולות.

ג'יי. בי. פריצקר האמריקאי יהודי משרת כמושל מדינת אילינוי מאז ינואר 2019, ושמו גם כן עלה כאופציה למחליף עתידי.

ג'וש שפירו, מושל פנסילבניה החדש שנכנס לתפקידו רק בינואר 2023. בן ה-51 התחיל את הקריירה הפוליטית שלו בבית הנבחרים של המדינה, והמשיך יו"ר ועדות וליועמ"ש – עד שנבחר למושל.

רפאל וורנוק הוא סנאטור מטעם מדינת ג'ורג'יה בשלוש השנים האחרונות, כאשר הוא הפך לאפרו-אמריקאי הראשון שייצג את מדינתו בקונגרס העליון. לפני שבן ה-54 נכנס לפוליטיקה, הוא היה כומר.

לבסוף, דין פיליפס בן ה-55 הוא נציג ממחוז הקונגרס השלישי של מינסוטה, בעל עבר מוצלח בעסקים.

 

55% לא
45% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE