הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אימונים עשויים להפחית את הסיכון ל-ALS אצל גברים – אבל לא אצל נשים
מחקר חדש מצביע על הבדל מעניין בין המינים, שכן גברים שנוהגים לבצע פעילות גופנית יכולים להוריד בעד 41% את הסיכון לפתח את מחלת ניוון השרירים הקטלנית. המצב לא דומה בקרב נשים

מחקר חדש מצביע על כך שפעילות גופנית עשויה להפחית את הסיכון ב-ALS, מחלה ניוונית קשה מאוד. עם זאת, היתרונות הם רק עבור גברים, ולא עבור נשים.

המחקר שפורסם ביום רביעי האחרון בכתב עת רפואי של האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה, עקב אחר 373,696 אנשים מנורבגיה במשך כ-27 שנים.

המשתתפים רשמו את פעילותם הגופנית, בעוצמה בינונית ועד גבוהה. במהלך תקופת המעקב הזו, 504 אנשים חלו ב-ALS.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לאחר התאמה לגורמי אורח חיים שיכולים להשפיע על הסיכון לחלות בניוון שרירים, כמו עישון ומשקל גוף, החוקרים מצאו שגברים שדיווחו על רמות פעילות גופנית בינוניות היו בעלי סיכון נמוך ב-29% ל-ALS בעוד שרמות גבוהות של פעילות גופנית הביאו לסיכון נמוך ב-41%.

המחקר מצא קשר כזה בין פעילות גופנית לבין הסיכון ל-ALS רק אצל גברים, לא אצל נשים.

החוקרים ניתחו גם את קצבי הלב במנוחה של המשתתפים, מדד לכושר הכללי, ומצאו שאלו עם הקצבים הנמוכים ביותר היו בעלי סיכון נמוך ב-32% ל-ALS בהשוואה למשתתפים עם קצבים גבוהים יותר.

מחלת ה-ALS, שנקראת גם מחלת לו גריג על שמו של שחקן הבייסבול האמריקאי שלקה במחלה בשנות ה-30 ונפטר בשנת 1941, היא מחלת ניוון שרירים קטלנית. תאי העצב ששולטים בתפקוד השרירים נהרסים, ובהדרגה החולים מאבדים את היכולת ללכת, לנוע, לאכול, לדבר ואף לנשום – מה שמוביל לשיתוק חלקי או מלא, ולמוות.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE