הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרובוטים "הרוצחים" של סין מתקרבים לשימוש
שדה הקרב ייראה אחרת לחלוטין בתוך שנתיים בלבד, על פי הערכות, שכן הצבא הקומוניסטי מפתח בקצב מהיר ביותר את החיילים האוטונומים החדשים שלה

סין בעיצומה של פיתוח והכשרה של רובוטים "רוצחים" אוטונימיים שנמצאים במסלול לשרת את הצבא שלה בשדה הקרב תוך שנתיים בלבד, מה שיקבע עידן חדש של לוחמה בעידן בינה מלאכותית – שמומחה אחד כינה כ"סכנה הגדולה ביותר לאנושות".

הלחימה במאה הזו כבר נראית אחרת לחלוטין, עם כלי טיס ללא טייס, רחפנים והתקפות סייבר שמשחקים תפקיד מרכזי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

אבל מספר מעצמות גדולות לקחו את הפיתוח הזה צעד נוסף קדימה, והחלו לפתח רובוטים "רוצחים" אוטונומיים, מופעלים באמצעות בינה מלאכותי, זאת כדי להחליף את חייליהם בשדה הקרב.

"אהיה מופתע אם לא נראה מכונות אוטונומיות יוצאות מסין תוך שנתיים", אמר פרנסיס טוסה, אנליסט הגנה מוביל, והוסיף שסין מפתחת ספינות חדשות, צוללות ומטוסים מופעלים באמצעות AI ב"קצב מסחרר".

"הם מתקדמים במהירות של פי ארבעה או חמישה משאר העולם", הוא הזהיר.

כבר דווח שסין ורוסיה שיתפו פעולה בפיתוח נשק אוטונומי מופעל באמצעות בינה מלאכותית.

בחודש שעבר למשל, צבא סין ביצע תרגילים צבאיים עם קמבודיה, במהלכם הוצג כלב רובוטי עם רובה שיוצר על ידי החברה הסינית Unitree Robotics. שנתיים לפני כן, רוסיה הציגה כלב רובוטי דומה המיוצר על ידי אותה חברה, עם רובה ומשגר רקטות נגד טנקים, זאת ביריד נשק.

נוסף לכך, סין משתמשת במכונות המופעלות באמצעות בינה מלאכותית לפיתוח נשק, שחלקם אמרו שיכול לשלש את ייצור הפצצות והפגזים שלה עד 2028.

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE