הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרב הראשי של מוסקבה לשעבר: פוטין עסוק מדי כדי להילחם בטרור
הרב פנחס גולדשמיט, שעמד בראש הקהילה היהודית בכמעט 30 שנה, התייחס לפיגועים האחרונים ברוסיה המורחבת שבין היתר היו נגד בתי כנסת. "לא מתמקדים באיום האמיתי"

תקיפות על בתי כנסת וכנסיות בטריטוריה הרוסית דגסטן, הראו שהדגש של הנשיא ולדימיר פוטין הוא על אוקראינה ודיכוי מחאות פנימיות – מה שהותיר את המדינה פגיעה לטרור. כך אמר הרב הראשי הגולה של מוסקבה, פנחס גולדשמיט.

ביום ראשון שעבר אירעה מתקפה משולבת על שני בתי כנסת, שתי כנסיות ותחנת משטרה – שהשאירו לפחות 26 הרוגים, ביניהם כומר בכיר. רק במרץ האחרון, לפחות 144 איש נהרגו בפיגוע המוני באולם קונצרטים סמוך למוסקבה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

המכון לחקר מלחמה של וושינגטון די.סי, ה-ISW, אמר שסניף קווקז של דאע"ש ככל הנראה האחראי לרוב חששות הטרור איתה רוסיה מתמודדת, כאשר נראה שפוטין איבד שליטה.

גולדשמיט, שכיהן כרב הראשי של מוסקבה בין השנים 1993 עד 2022, ועזב את המדינה לאחר הפלישה לאוקראינה, אמר: "לצערנו, רשויות אכיפת החוק וה-FSB עסוקים באוקראינה ובשליטה על האוכלוסייה בתוך רוסיה".

"הם מדכאים מחאות ומנהיגי אופוזיציה, הם לא ממש מתמקדים באיום האמיתי הבא מקבוצות טרור אמיתיות כמו דאע"ש".

"זו הייתה גם תקיפה שמצד אחד ניסתה להעמיק את הפילוג בין הרוב המוסלמי בדגסטן לבין אוכלוסיות מיעוט", שכולל יהודים, "אבל זה גם היה מכוון נגד המשטר, נגד הקרמלין".

פוטין הביע תנחומים על הפיגוע שאירע בראשון, אבל נכון ליום חמישי, הוא עוד לא האשים אף ארגון באופן רשמי.

היועץ הבכיר מרקוס קורהונן הסביר את שתיקתו האפשרית של פוטין: "פקידים דגסטניים כבר קישרו את אוקראינה ואת נאט"ו לתקיפה. אז ייתכן שהקרמלין החליט שזה משרת טוב את האינטרסים שלו".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE