הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יהודים ואפרו-אמריקאים משלבים כוחות נגד המפגינים הפרו-פלסטינים
ארגון אפרו-אמריקאי הזכיר את הקו קלוקס קלאן שהטילו אימה על הקהילה השחורה בעוד פניהם היו מכוסות. "אסור לתת להיסטוריה לחזור על עצמה"

ארגונים יהודים ואפרו-אמריקאים התאחדו כדי להכריז על תמיכתם בהצעת החוק לאסור על מסכות בהפגות במדינת ניו יורק – וקישרו את האנטישמיות שנראית בחודשים האחרונים לפועלות של הקבוצה הגזענית הקו קלוקס קלאן.

לאחרונה הוגשה הצעה לאסור על כיסוי פנים, והרעיון זכה לתמיכה של המושלת קת'י הוקול וראש העיר של ניו יורק, אריק אדמס. ראשת העיר של לוס אנג'לס קרן באס הביעה בימים האחרונים את תמיכתה ברעיון דומה, זאת לאחר שפעילים אנטי-ישראלים פתחו במהומות מחוץ לבית כנסת בעיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הקואליציה של היהודים והאפרו-אמריקאים התומכים באיסור, שקראו לעצמם: Unmask Hate NY, מובלת על ידי מספר ארגונים: הליגה נגד השמצה (ADL), האיגוד הלאומי לקידום אנשים צבעוניים (NAACP) הליגה האורגנית הלאומית, מועצת יחסי הקהילה היהודית של ניו יורק, ועוד.

נשיאת NAACP, הייזל דיוקס, הזכירה בהצהרה שלה את הכובעים הלבנים של הקו קלוקס קלאן:

"הקהילות השחורות יודעות היטב שאנשים שמסתירים את זהותם במטרה להטריד, לאיים או להציק הם איום על ביטחון כולנו, ואין להם מקום בניו יורק. החזרת חוקי המסכות תגן על תושבי המדינה מפני חלק מהתקופות המפחידות ביותר בהיסטוריה שלנו; כאשר אנשי הקלאן איימו על אמריקאים שחורים, פניהם מכוסות, ללא אחריות. אנחנו לא יכולים לתת להיסטוריה לחזור על עצמה".

מדינת ניו יורק החזיקה מאז המאה ה-19 בחוקים נגד מסכות, אך הם בוטלו בשנת 2020 כאשר מגפת הקורונה פרצה לחיינו.

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, אמר במסיבת עיתונאים שנערכה ביום חמישי מחוץ לאונ' קולומביה, שם הוכרז על המאמץ המשותף לקדם את החקיקה: "זה לא עניין פוליטי. אנחנו לא מדברים על פעילים, אלא על אנטוגניסטים", אמר והאשים את המפגינים ב"הסתרת זהותם מאחורי מסכות כדי שיוכלו לאיים ללא פחד מעונש".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE