הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקהילה ההיפית של קליפורניה מאוכזבת: הרשויות ביטלו את הפסטיבל האהוב
ההתכנסות השנתית שמתקיימת כבר למעלה מ-50 שנה בשבוע הראשון לחודש יולי, בוטלה השנה אחרי ששירות היערות של ארה"ב הודיע כי הפסטיבל מסכן את הטבע

פסטיבל תרבותי שמתקיים מדי שנה כבר חמישה עשורים, היה אמור לצאת לדרך ביום העצמאות האמריקאי – אך הרשויות הודיעו על סגירתו בשל 'חוסר היתרים מתאימים' ודאגות לגבי ההשפעה הסביבתית.

הפסטיבל, The Rainbow Family of Living Light, היה אמור להתקיים ביער הלאומי פלומס שבקליפורניה. עם זאת, ב-25 ביוני, קציני שירות היערות של ארה"ב הוציאו צו המבקש מהאנשים לעזוב את האזור, כאשר אלו שיסרבו ללכת עמדו בפני קנס בסכום של עד 5,000 דולר – או כלא לתקופה של חצי שנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"היער מודאג מה-500 ויותר אנשים שכבר מתפרסים במחנאות באזור מרוכז. אנו תמיד מוכנים לעבוד עם כל ארגון או קבוצה המעוניינת בבילוי ביער הלאומי. ישנם השפעות קיימות וצפויות על משאבים טבעיים ותרבותיים ושימושים מורשים אחרים. העדיפות שלנו היא לשמור על בריאות הציבור ובטיחות והניהול המתאים של אדמות ציבוריות ומשאבים טבעיים", אמר מנהל יער פלומס, כריס קרלטון, בהצהרה.

פסטיבל ה'ריינבואו' הוא קומונה היפית שמתכנסת כאמור מדי שנה בשבוע הראשון של חודש יולי.

ההתכנסות החלה אי שם בקולרדו של שנת 1972, ואורגנה בין היתר על ידי חיילים משוחררים שהתמודדו עם אלכוהוליזם, סמים והפרעות דחק פוסט-טראומטיות.

כמות האנשים המשתתפים בפועל אינו ידוע ומשתנה משנה לשנה, אך שירות היערות של ארה"ב העריך השנה שהאירוע עשוי למשוך עד 10,000 מבקרים.

השנה, שירות היערות של ארה"ב תיאר את האירוע כ" שימוש קבוצתי לא מורשה שאינו מסחרי", ש"יכול להשפיע משמעותית על התנועה, הקהילות, המשאבים המקומיים, התושבים והמבקרים".

ביום רביעי, נציג מחוז לאסן, ג'ייסון אינגרם, שיבח את החלטת שירות היערות של ארה"ב ברשתות החברתיות, וכתב בפייסבוק כי "הדאגות שלי לגבי האירוע הזה תמיד היו האספקט הלא חוקי, הסיכון המוגבר לשריפה שזה היה יוצר, ההשפעה על הסביבה, והחוצפה הבוטה שהוצגה כלפי השבטים המקומיים שלנו. אירועים הם בסדר, אך לא אירועים שמתעלמים באופן בוטה מהחוק ומסכנים את אדמתנו ואת בטיחות הקהילה שלנו מפני שריפות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE