הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפילנתרופ היהודי משך את תרומתו מאונ' קולומביה – והעביר מיליון דולר לאוניברסיטת 'ישיבה'
רוברט קראפט תרם מיליון דולר למוסד האקדמי היהודי, שרואה זינוק במספר בקשות ההרשמה ברקע ההפגנות האנטישמיות באוניברסיטאות וחוסר הפעולה מצד ההנהלה

איש העסקים והפילנתרופ היהודי-אמריקאי רוברט קראפט תרם מיליון דולר ל'אוניברסיטת ישיבה' היהודית שבניו יורק – זאת מספר חודשים אחרי שמשך את תמיכתו ותרומתו מאוניברסיטת קולומביה בשל ההפגנות האנטישמיות וחוסר היכולת של המוסד להגן על הסטודנטים היהודים.

עם תרומתו, קראפט – הבעלים של קבוצת הפוטבול ניו אינגלנד פטריוטס, אמר: "אני מתכבד להקים את תוכנית Blue Square Scholars ב'ישיבה'... זאת על מנת לתת לסטודנטים מקום מזמין להמשיך את השכלתם ולגדול להיות מנהיגים שישמשו כסנגורים לאחדות וכבוד, ויהדפו כל שנאה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

הוא המשיך ואמר: "בזמן שבו שנאה שוטפת את האוניברסיטאות שלנו, סטודנטים יהודים מרגישים מבודדים ולא בטוחים. 'ישיבה' מספקת מקלט בטוח לסטודנטים אלה ואני מצפה לראות אותם משגשגים בסביבה אקדמית שבה הם יכולים לחיות וללמוד ללא פחד מלהיות מי שהם".

כאמור, קראפט משך את תרומתו מאונ' קולומביה עוד בחודש אפריל, אז אמר בהצהרה: "בית הספר שאני כל כך אוהב – זה שקיבל אותי והעניק לי כל כך הרבה הזדמנויות, הוא כבר לא המוסד איתו אני מזדהה".

עם זאת, הוא אמר שהוא עדיין מוכן לתמוך במרכז קראפט לחיי הסטודנטים היהודים בקולומביה.

חודשים לאחר מכן, וקראפט החליט להביע את תמיכתו במוסד האקדמי היהודי הגבוהה – כאשר 'ישיבה' מצפה לזרם של סטודנטים שעוזבים את המוסדות בהם למדו בעקבות המחאות האלימות והאנטישמיות בקמפוסים.

 

(צילום: Getty Images)

 

רק בחודש שעבר, הסנאטור הדמוקרטי ג'ון פטרמן, שבעבר נחשב לפרוגרסיבי אך פעם אחר פעם הביע והוכיח את תמיכתו בישראל, הגיע כאורח כבוד לטקס הסיום של 'ישיבה' שם הוא קיבל את אות הכבוד "גיבור ישראל".

על הבמה מול הסטודנטים הבוגרים, הוא אמר "אני מאוכזב עמוקות" מחוסר היכולת של אוניברסיטת הרוואד להתמודד עם האנטישמיות.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE