הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האנטישמיות בארה"ב: עשרות מצבות בבתי קברות יהודיים הושחתו ונופצו
הרשויות בסינסינטי שבאוהיו גילו ביום שני האחרון כי כ-180 מצבות, חלקן מהמאה ה-19, נופצו - זאת בעוד מתקפה אנטישמית דוחה. "מעולם לא הרגשתי דבר נורא כזה בחיי"

שני בתי קברות יהודיים באוהיו הושחתו, עם כמעט 180 מצבות שנופצו – כך לפי הפדרציה היהודית המקומית.

רבות מהמצבות – חלקן מתוארכות מהמאה ה-19 המאוחרת – הופלו, נופצו וחלקן נשברו לשניים, זאת בבית הקברות 'תאפרת ישראל' ו'בית המדרש הגדול' – כך לפי הפדרציה היהודית של סינסינטי ומועצת יחסי הקהילה היהודית.

על פי הערכות המשטרה, ההשחתה האנטישמית בוצעה בין ה-25 ביוני ל-1 ביולי – אך התגלתה רק ביום שני בבוקר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ה-FBI, משטרת סינסינטי וטאונשיפ גרין במחוז המילטון, פתחו בחקירת האירוע. אך בשלב זה, עוד אין כיוון לחשודים.

ההשחתה מגיעה על רקע עלייה בתקריות אנטישמיות ברחבי המדינה. הנתונים האחרונים מהליגה נגד השמצה, שעוקבת אחרי אירועים אנטישמיים בארה"ב מאז 1979, מצאו עלייה של 140% מ-2022 ל-2023, עם עלייה "דרמטית" שהתרחשה לאחר התקפות חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר.

"אנו מגנים בתוקף את מעשה של השנאה והחילול. ליבנו יוצא אל המשפחות שנפגעו מההשחתה חסרת ההגיון הזו. הקהילה היהודית בסינסינטי היא חזקה, ואנו מחויבים לתיקון הנזק ולשחזור הקדושה של המרחבים הקדושים האלה", נמסר בהודעה של הפדרציה.

סו סוסקינד, המנכ"לית של בתי הקברות היהודיים של גרייטר סינסינטי, אמרה: "עד שלא תכלו על הקרקע הזו ותרגישו אותה, זה נורא. מעולם לא הרגשתי דבר כזה בחיי".

למרות שהארגון עדיין לא הצליח לזהות את כל הקברים המושפעים, סוסקינד אמרה שכוחות החוק כעת העניקו אישור לתיקון ובדיקת המצבות. חלק מהמצבות כבדות כל כך, שיהיה צורך להרימם במנופים, היא אמרה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE