הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנבואה של נשיא צרפת: אם מארין לה פן תזכה – תפרוץ מלחמת אזרחים
ביום ראשון ייערך הסיבוב השני בבחירות הבזק לפרלמנט הצרפתי, כאשר תוצאות הסיבוב הראשון שהביאו ניצחון מוחץ למפלגת הימין גררו הפגנות אלימות ברחבי המדינה

צרפת נמצאת בצומת דרכים בשל סערה פוליטית גדולה שצפויה לשנות את פני המדינה, כאשר מפלגת הימין של מארין לה פן, הנחשבת על ידי תקשורת המיינסטרים כימין קיצוני, ניצחה בגדול בסיבוב הראשון בבחירות הבזק.

המפלגה של לה פן (RN) זכתה ב-33% מהקולות, כאשר המפלגת השמאל בראשות ז'אן לוק מלנשון – שהוא פרו-פלסטיני מובהק, זכתה ב-28 אחוז מהקולות. מה שהדף את המפלגה של הנשיא המכהן, עמנואל מקרון, למקום השלישי עם 22% בלבד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אחרי תוצאות הבחירות, אלימות קשה פרצה ברחובות פריז כאשר מפגינים שברו חלונות של חנויות והציתו פחי זבל.

כוחות משטרה רבים התעמתו עם המפגינים בכיכר הרפובליקה, שהיא מוקד ידוע להפגנות זועמות.

ראש ממשלת צרפת הנוכחי, גבריאל אטאל, הזהיר כי RN נמצאת "בשערי השלטון" וקרא למפלגה של מקרון להצטרף למלנשון כדי לחסום את הימין מלזכות ברוב הקולות.

ועדיין, סקרים מצביעים על כך ש-RN היא המפלגה היחידה שעשויה לנצח בסיבוב השני של ההצבעה שייערך ביום ראשון, אך הם חוזים כי סביר להניח שהיא תפספס את מספר 289 המושבים הנדרשים לרוב מוחלט באספה הלאומית בת 577 המושבים.

 

 

מקרון הזהיר בעבר כי ניצחון של RN עלול להוביל את צרפת למלחמת אזרחים.

כאשר הוא הכריז על בחירות בזק לאחר שהמפלגה שלו ספגה מפלה מביכה בבחירות לפרלמנט האירופי, שבהן RN זכתה ב-32% מהקולות, רבים ביקרו את הנשיא בכן שהוא לקח הימור מסוכן מדי על עתידה של צרפת.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE