הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדיניות הגבול החדשה של ביידן מצליחה – אבל שהמספרים הנמוכים לא יטעו אתכם
מספר המהגרים שחצו את הגבול נמצא בשפל של שלוש שנים, למעשה מאז שביידן נכנס לבית הלבן, אבל הכמות עדיין גבוהה כמעט פי שניים מהמספרים שנרשמו בימי קודמו בתפקיד

מספר המהגרים שחוצים את הגבול ממקסיקו אל ארה"ב צנח בחודש יוני והגיע לשפל של שלוש שנים – זאת לאחר שהנשיא ג'ו ביידן העביר מדיניות שהוכחה כמצליחה. אבל עדיין, המספרים שנרשמים הם כפולים מהממוצע שנראה במהלך כהונתו של קודמו בתפקיד.

על פי נתונים ראשוניים שהתקבלו מסוכנות המכס והגנת הגבולות, כ-84,000 מהגרים חצו את הגבול הדרומי באופן לא חוקי. זו כאמור הרמה הנמוכה ביותר מאז שביידן נכנס לבית הלבן בינואר 2021.

בחודש שעבר, ביידן הכריז על פעולת מניעה חדשה בנושא ההגירה שתגן על כ-500,000 אנשים שנשואים לאזרחי ארה"ב מגירוש ותציע להם מסלול לאזרחות. המדיניות מכוונת לעזור למהגרים שחיים בארצות הברית יותר מעשור ובנו את חייהם ומשפחותיהם כאן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הוא גם הקשה על היכולת של המהגרים לתבוע מקלט אם הם חצו את הגבול במקום אחר מאשר נקודות הכניסה הרשמיות.

הירידה במספר המעברים בגבול ביוני היא הרביעית — והחדה ביותר — ברצף הירידות החודשיות במגמה שהחלה באביב. על פי נתוני הממשלה, 118,000 מהגרים נתפסו במאי לעומת 129,000 באפריל, שזה ירידה מ-137,000 במרץ ו-141,000 בפברואר.

המעברים ירדו באופן חד באזורים מרוחקים באריזונה וקליפורניה שהפכו לנקודות חמות לכניסות בלתי חוקיות.

בשבוע שעבר, הממוצע היומי של תפיסות מהגרים ירד מתחת ל-2,000, שהיה כמעט חצי מהממוצע של 3,800 במאי. הנתון מתקרב לסף ה-1,500 שממשלת ביידן הציבה כיעד לגבי מהגרים שנכנסים לארה"ב באופן לא חוקי.

ועדיין, הכמות של 84,000 תפיסות בחודש שעבר עדיין כמעט כפולה מהממוצע של תפיסות חודשיות שהתרחשו במהלך ממשל טראמפ, שהסתכם בכ-45,000 בין ינואר 2017 לפברואר 2020, לפני שמדיניות המגפה הביאה להפסקה כמעט מוחלטת של ההגירה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE