הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסקרים מוכיחים: אם מישל אובמה תרוץ לנשיאות – היא תביס את טראמפ
מומחה הסביר שהתוצאות משקפות "נוסטלגיה" לברק אובמה, וכנראה שזה עובד כי אף אחד מהמועמדים הדמוקרטים האפשריים האחרים לא גורפים את אותה כמות קולות

סקר חדש מצא כי אם הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה הייתה מועמדת היום לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית – היא הייתה מביסה את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

אשתו של ברק אובמה היא בין השמות שמוצעים כתחליף אפשרי לנשיא ג'ו ביידן, שנתון תחת לחץ לפרוש מהמירוץ לנשיאות לאחר הופעה קטסטרופלית בעימות הנשיאותי בשבוע שעבר.

ההופעה החלשה של ביידן גרמה לפאניקה בקרב הדמוקרטים והובילה רבים לשאול אם הבן 81 הוא המועמד החזק ביותר להתמודד מול טראמפ בנובמבר הקרוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ביידן התחייב להישאר במירוץ, וגם סת' שוסטר, דובר מסע הבחירות של ביידן, אמר ל'ניוזוויק' לאחר העימות שביידן "לא יפרוש".

אובמה אמרה כמה פעמים שהיא לא מתכוונת לרוץ לנשיאות.

אך סקר של רויטרס/איספוס מצא שהיא הדמוקרטית הבכירה היחידה שהוצגה בפני משתתפי הסקר שתנצח את טראמפ בתחרות היפותטית.

הסקר מצא כי 50 אחוז מהבוחרים הרשומים יצביעו לאובמה אם הבחירות היו נערכות היום, בעוד שטראמפ היה מקבל 39 אחוז מהקולות.

הסקר סקר 1,070 מבוגרים בארה"ב ברחבי המדינה, כולל 892 בוחרים רשומים, בין ה-1 ל-2 ביולי, ויש לו שגיאת דגימה של 3.2 אחוזים.

"סקרים המראים שמישל אובמה יכולה לנצח את דונלד טראמפ משקפים פשוט נוסטלגיה לברק", אמר תומאס גיפט, פרופסור למדעי המדינה ומנהל המרכז לפוליטיקה של ארה"ב באוניברסיטת קולג' לונדון.

סגנית הנשיא קמלה האריס נותרה מאחורי טראמפ בנקודה אחת, 42% מול 43%, לפי הסקר. מושל קליפורניה גווין ניוסום הצליח פחות, נותר מאחורי טראמפ 39% מול 42%.

מושלת מישיגן גרטשן ויטמר גם היא  הייתה מפסידה לטראמפ במירוץ היפותטי כזה, עם 36% מול 41%, בעוד שמושל אילינוי ג'יי.בי. פריצקר גם הוא היה מפסיד עם 34% לעומת 40% לטראמפ.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE