הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מטאורולוגים מזהירים: הוריקן 'בריל' עושה את דרכו לארה"ב
הסופה שהיא החזקה ביותר לחודש יוני גרמה כבר למותם של לפחות תשעה בני אדם, כאשר הגיעה עד לדרגה 5 ונעה במהירות של כ-250 קמ"ש

מומחי מזג אוויר מביעים דאגה לגבי מסלול הסופה 'בריל', שהתחזקה להוריקן והיא נמצאת בדרכה לארצות הברית.

הסופה 'בריל' התחזקה בשבת שעברה להוריקן הגדול ביותר לחודש יוני בים האטלנטי. הסופה הפכה להוריקן מדרגה 4 ברגע שהגיעה למהירות של כ-210 קילומטר לשעה, והביאה למותם של לפחות תשעה בני אדם.

ההוריקן נחלש זמנית לדרגה 3 לפני שהתחזק שוב, והמהירות המרבית הגיעה ל-240 קמ"ש כשהוא פגע באיי ווינדוורד בבוקר של יום שני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בשלב מסוים, הוריקן בריל סווג בדרגה 5, אך מאז הוא שוב נחלש להוריקן מדרגה 2, עם מהירויות רוח של 175 קמ"ש בבוקר יום שישי כאשר הוא פגע ליד טולום, מקסיקו.

למרות היחלשותה, חלק מהמטאורולוגים מודאגים שהסופה תתחזק שוב ברגע שתעזוב את מקסיקו ותצא לכיוון ארצות הברית, זאת ככל הנראה בסוף השבוע הקרוב.

"ובכן... בריל מתחזקת שוב. ציידי ההוריקנים מדגימים לחץ שיורד די מהר. היא תחלש מעל חצי האי יוקטן לאחר שתפגע בו, אך ההתחזקות הבלתי צפויה הזו אומרת שבריל ככל הנראה תתחזק כאשר תעזוב את המפרץ ביום שישי", פרסם המטאורולוג איוורי תומסקו ברשת החברתית X.

בפוסט המשך, תומסקו שיתף תחזית שחזתה שההוריקן יפגע בחוף טקסס כסופה מדרגה 1 לפחות בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני הקרוב. היא צפויה להשפיע על בראונסוויל, קורפוס כריסטי, יוסטון, וואקו וסן אנטוניו.

 

 

תחזית של מרכז ההוריקנים הלאומי (NHC) מאשרת את החששות של סופה טרופית שעושה את דרכה לטקסס.

"ישנו סיכון מתמשך לרוחות חזקות, גלי סערה, וגשמים כבדים בחלקים מצפון מזרח מקסיקו ודרום טקסס בסוף השבוע הזה", נמסר מה-NHC. "אנשים באזורים אלו צריכים לעקוב מקרוב אחר התקדמותו של 'בריל' ועדכונים לתחזית. סביר להניח שהיום יוצאו התראות להוריקן ולסופה טרופית".

 

68% לא
32% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE