הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רב בית הכנסת הגדול ביותר בצרפת מזועזע: "אין פה עתיד ליהודים"
עלייתה של מפלגת השמאל המובלת על ידי אחת הדמויות האנטישמיות ביותר במדינה, מדאיגה מאוד את יהודי צרפת – והרב משה סבג המליץ לצעירים לעזוב ולהגר לישראל

יהודים רבים בצרפת נכנסו להלם אחרי תוצאות הסיבוב השני בבחירות לפרלמנט, אחרי שמפלגת הימין שהביעה את תמיכתה בישראל נחלה הפסד מפתיע – ובעוד מפלגת השמאל בעלת הדעות פרו-פלסטיניות מובהקות, זכתה.

משה סבג, רב בבית הכנסת דה לה ויקטואר – שהוא הגדול ביותר בצרפת, הבעיה זעזוע עמוק.

בראיון לסוכנות החדשות 'טיימס אוף ישראל', סבג אמר כי "נראה שאין עתיד ליהודים בצרפת" ואף ייעץ ליהודים צעירים הגרים בצרפת לעזוב את המדינה ולהגר לישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מלנשון, ניצח בבחירות לפרלמנט הצרפתי

 

"אבל אנשים בגילי, שהם בני 50 או 60, אנחנו בנינו את חיינו כאן ואנחנו חוששים לעתיד ילדינו", אמר הרב סבג, שציין כי דבריו מגיעים לא רק בגלל זכייתה של מפלגת השמאל בראשות ז'אן לוק מלנשון, פרו-פלסטיני ידוע, אלא גם מהמגמה האחרונה בצרפת שהאנטישמיות הפכה למיינסטרים.

הפילוסוף היהודי-צרפתי ברנרג אנרי, כתב בחשבון ה-X שלו: "השמאל נחטף שוב על ידי מלנשון הנבזי. שפה מפלגת. שנאת הרפובליקה על שפתיו. מסביבו יש כמה מהאנטישמים החדשים הגדולים ביותר. רגע מקפיא. כתם: להמשיך להילחם נגד האנשים האלה".

בשנת 2017, מלנשון כינה את יהודי צרפת "מיעוט יהיר שנותן הרצאות לאחרים". הוא גם שיבח בעבר מפגינים אנטי-ישראלים שחלקם פרצו לבית כנסת, ובאותו נאום גינה יהודים צרפתים שהפגינו כדי להביע סולידריות עם ישראל.

העיתונאי היהודי צרפתי יוהן טייב, כתב: "ניצחונו של מלנשון הוא סימן נוראי שמעניק חופש לאנטישמים איסלאמו-פשיסטים".

אחת מהדמויות הבולטות ביותר במפלגה של מלנשון היא רימה חסן – עורכת דין צרפתיה פלסטינית, שכינתה את טבח ה-7 באוקטובר כ"פעולה לגיטימית".

 

 

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE