הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוף שבוע קטלני במיוחד בשיקגו: כ-100 נורו ולמעלה מ-15 נרצחו
ימי יום העצמאות האמריקאי ידועים ככאלה עם אירועי ירי מרובים, בעיקר בשיקגו, והשנה עיר הרוחות ראתה עלייה לעומת השנה שעברה בתקריות האלימות

גל אלימות בנשק חם נרשם בשיקגו בסוף השבוע הארוך של יום העצמאות האמריקאי, במהלכו למעלה מ-100 בני אדם נורו ויותר מ-15 נרצחו.

מה-3 ביולי בשעה 18:00 (שעון מקומי) עד ה-7 ביולי בשעה 6:00, על פי המשטרה, 102 בני אדם נפצעו באירועי ירי ו-17 מהם מתו מפצעיהם. בשעות מאוחרות יותר של ה-7 ביולי, נורו עוד שני אנשים.

כמות קורבנות הירי בשיקגו בסוף השבוע של יום העצמאות האמריקאי, מציינת עלייה של כ-27% ביריות לעומת השנה הקודמת: ב-2023, דווח כי לפחות 73 אנשים נורו על פני ארבעה ימים, כולל 11 שנהרגו.

אחד מההרוגים בסוף השבוע היה ילד בן 8, שנורה לצד שני ילדים נוספים, בני 5 ו-8, לפי רישומי האינטרנט של מחלקת המשטרה של שיקגו. כמו כן, כמה נערים בני 15 עד 16 היו בין הנפגעים בסוף השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

במקרה נוסף, שמונה אנשים בגילאים 18 עד 74 נפצעו מירי ובאירוע נפרד, שבעה אנשים בגילאים 15 עד 40 נורו. האדם בן ה-40 נפטר, לפי המחלקה המשטרתית.

ביום שישי, לאחר שעשרות אנשים כבר נורו בעיר, ראש עיריית שיקגו, ברנדון ג'ונסון, הוציא הודעה בה התייחס לאלימות.

"אנו הרוסים מהאלימות האחרונה שהשאירה את העיר שלנו במצב של אבל, ואנו מביעים את תנחומינו הכנים למשפחות ולקהילות שנפגעו מהאירועים האחרונים הללו", אמר ג'ונסון בהודעה. "עיריית שיקגו מחויבת להבטיח את בטחונם של כל התושבים והמבקרים".

העיר ביטלה את ימי החופש של שוטרים כדי "למקסם נוכחות ולהבטיח תגובה מהירה לאירועים", הפעילה מרכז סיוע לשירותי חירום כדי לספק תמיכה לאנשים בקהילה וקיימה אסיפה קהילתית כדי "לקדם איחוד, תמיכה וריפוי", לפי ג'ונסון.

העיר דיווחה על 617 נרצחים בשנת 2023, אף על פי שנתוני משטרת שיקגו הראו ירידה של 13% במקרי הרצח באותה שנה בהשוואה לשנה הקודמת, אז נרצחו 709 אנשים.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE