הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פייסבוק הודיעה על צעד משמעותי נגד אנטישמיות ברשת
פוסטים ותגובות שהתייחסו לתנועה הציונית כגינוי ליהודים ולישרלים, ולא כביקורת על תנועה פוליטית, יוסרו מיידית מהרשת כחלק ממדיניות נגד רטוריקת שנאה

אחרי תשעה חודשים מלאים בהסתה מחרידה ברשתות החברתיות, חברת 'מטא' החליטה לנקוט בצעד שישתלט על התופעה המטרידה – ותסיר תוכן המכוון נגד הציונים, אם הוא מתייחס ליהודים ולישראל ולא לתנועה הפוליטית.

חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם הודיעה כי היא תסיר פוסטים ותגובות על ציונים במידה שהם משתמשים בסטריאוטיפים אנטישמיים, מאיימים על פגיעה אלימה נגד יהודים או ישראלים וזאת תחת הכיסוי של מתקפה נגד ציונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

דוגמאות לתוכן המפר את כללי הקהילה עשויות לכלול טענות על שליטת הציונים בעולם או בתקשורת, השוואות לבעלי חיים, והכחשת קיומם.

בעבר, מטא טיפלה בשימוש במונח "ציוני" כהפרת דיבור שנאה באופן צר יותר כאשר ההקשר הבהיר שהיהודים או הישראלים היו המטרה, או כאשר נעשה שימוש בדימויים אנטישמיים.

"המילה 'ציוני' כוללת שכבות של משמעות בהתבסס על מקורותיה ושימושה היום, ועשויה גם להיות תלויה מאוד בהקשר", נמסר. "לעיתים קרובות המונח מתייחס לתומכי תנועה פוליטית, שאינה בפני עצמה מאפיין מוגן לפי מדיניותינו, אך במקרים מסוימים עשוי לשמש ככינוי עקיף ליהודים או לישראלים, שהם מאפיינים מוגנים לפי המדיניות שלנו נגד דיבור שנאה".

פורום המדיניות של מטא אמר שהוא התייעץ עם 145 "מדענים פוליטיים, היסטוריונים, חוקרים משפטיים, קבוצות זכויות דיגיטליות ואזרחיות, פעילים למען חופש הביטוי, ומומחי זכויות אדם" מרחבי העולם לגבי ההחלטה. הוא הכיר בכך שלא היה קונצנזוס לגבי שימוש במונח "ציוני", אך מצא שלעיתים קרובות הוא משמש ככינוי עקיף לרטוריקה של שנאה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE