הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גורמים זרים ממשיכים לרכוש קרקעות ליד בסיסים צבאיים בארה"ב - והחשש לפגיעה בביטחון הלאומי עולה
משרד האוצר האמריקאי ירחיב את סמכות הוועדה שהוקמה במטרה לבחון השקעות נדל"ן המבוצעות על ידי גורמים זרים ליד 56 אתרים רגישים

ארה"ב רוצה להרחיב את סמכות הוועדה המנוהלת על ידי משרד האוצר האמריקאי, שמטרתה לבחון מכירות קרקע ליד אתרים צבאיים אמריקאים – כאשר המשלמים עם גורמים זרים.

מספר חוקים חדשים של האוצר ירחיבו את סמכויות ועדת ההשקעות הזרות של ארצות הברית, זאת כדי לבחון מכירות קרקעיות ליד 56 אתרים צבאיים נוספים, ובכך יעלה המספר הכולל ל-227 אתרים צבאיים.

חוק משנת 2018 העניק לוועדה את הסמכות לבחון עסקאות נדל"ן ליד אתרים רגישים ברחבי המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אך החל ממאי 2023, הוועדה הממשלתית – הידועה גם בשם CFIUS, עובדת במרץ כדי לחקור עסקאות כאלה מנקודת מבט של ביטחון לאומי, ויש לה את הסמכות לכפות על חברות לשנות מבני בעלות או להתנתק לחלוטין מארה"ב.

נקודת המפנה לפני קצת יותר משנה אירעה לאחר מחלוקת סביב תוכניות של קבוצת פופנג הסינית לבנות מפעל לטחינת תירס בעלות של 700 מיליון דולר במרחק של כ-12 מיילים מבסיס חיל האוויר גרנד פורקס, שבו ממוקמות פעולות אוויר וחלל.

הועדה מורכבת מחברים ממשרדי המדינה, המשפטים, האנרגיה והמסחר בין היתר.

ההודעה על חקיקת החוקים החדשים ביום שני באה לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הוציא בחודש מאי הוראת פינוי שמנעה מחברת כריית מטבעות קריפטוגרפיים בתמיכה סינית להחזיק בקרקע ליד בסיס טילים גרעיניים בוויומינג, כאשר כינה את הקירבה לבסיס כ"סיכון לביטחון הלאומי".

מזכירת האוצר ג'נט ילן אמרה בהצהרה כי ממשל ביידן "מחויב להשתמש בכלי הסינון ההשקעותי החזק שלנו להגנה על ביטחון ארצות הברית, כולל פעולות המגנות על מתקנים צבאיים מפני איומים חיצוניים".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE