הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמריקאים על תוצאות הבחירות בצרפת: "רמאות – בדיוק כמו בארה"ב"
"ההפיכה הושלמה, לא ניתן להציל את צרפת" – כך נכתב באחד החשבונות הפופולריים ב-X, לצד פוסטים רבים על ההפסד המפתיע של מפלגת הימין הצרפתית ועלייתו של השמאל הקיצוני הפרו-פלסטיני

השמרנים האמריקאים ונאמני דונלד טראמפ תקפו את התוצאות המפתיעות של הבחירות לפרלמנט הצרפתי, והצביעו על "רמאות" שלקחה ממפלגת הימין את הניצחון.

החזית העממית החדשה, קואליציה שמאלית בראשות ז'אן לוק מלנשון הפרו-פלסטיני, עלתה עם ניצחון מפתיע בסיבוב השני בבחירות שנערכו ביום ראשון, אך 182 המושבים שקיבלה לא מספיקים כדי להבטיח רוב מוחלט.

הקואליציה של עמנואל מקרון, 'אנסמבל', הגיעה למקום השני עם 168 מושבים, והאיחוד הלאומי בראשות מארין לה פן הימנית, שניצחה בגדול את הסיבוב הראשון, סיימה שלישית עם 143 מושבים בסך הכל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

בסוף יום ראשוןף מספר תומכי טראמפ ביקרו את התוצאות לאחר שהניסיון של מקרון לשמור על הימין מחוץ לשלטון הצליח, והשוו את הבחירות בצרפת לבחירות בארה"ב ב-2020 ואלה שמתקרבות בנובמבר הקרוב.

חשבון שמרני ב-X בשם Catturd, עם יותר מ-2.5 מיליון עוקבים, כתב: "הם רימו את צרפת בדיוק כמו כאן".

"אין אף מדינה על פני כדור הארץ שיש בה בחירות הוגנות כעת. כשאתה מבין את זה, אתה חלק מההתנגדות האמיתית", הוסיף בפוסט אחר.

מנחה הפודקאסט דייוויד סאקס, הידוע בתמיכתו בטראמפ, כתב: "צרפת מוכיחה שאין בחירות שהן בטוחות. מקרון והשמאל הקיצוני השתמשו בכל טריק בספר כדי לשלול ממארין לה פן את ניצחונה. הרפובליקנים לא צריכים להרפות".

החשבון השמרני-הימני End Wokeness, לו יש יותר מ-2.6 מיליון עוקבים, כתב: "זה מטורף. מפלגתו של מקרון התחברה עם הסוציאליסטים השמאלנים הקיצוניים רק כדי לחסום את ניצחונה של לה פן... ובכן, ההפיכה הושלמה... נראה כאילו לא ניתן להציל את צרפת".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE