הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל ביידן נגד סין: מסים חדשים על ייבוא סחורות המועברות דרך מקסיקו
המועצה הלאומית לכלכלה של הבית הלבן הודיעה על הטלת מכסים על פלדה ואלומיניום, אשר מובאים לארה"ב דרך מקסיקו – שמקבלת אותם מסין, איראן, רוסיה ובלארוס

ממשלת ביידן מטילה מכסים על פלדה ואלומיניום שנשלחים ממקסיקו שנוצרו במקום אחר - ניסיון למנוע מסין להימנע ממסי יבוא על ידי העברת סחורות דרך אחד משותפי הסחר הקרובים ביותר של ארצות הברית.

לאל בריינרד, מנהלת המועצה הלאומית לכלכלה בבית הלבן, אמרה כי המכסים שהוכרזו ביום רביעי יוטלו כחלק מהסכם עם מקסיקו דרך סעיף 232 של חוק הרחבת הסחר, החל על יבוא שעשוי לאיים על הביטחון הלאומי של ארה"ב.

יהיה מכס של 25% על פלדה שלא נמסה במקסיקו ומכס של 10% על אלומיניום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

המיסים החדשים על הפלדה נועדו לטפל בהתחמקות ממכסים על ידי סין, היצרן הדומיננטי של יותר מחצי מפלדת העולם. המיסים על האלומיניום יפגעו גם בייצור בסין, בלארוס, באיראן וברוסיה.

המהלך הוא גם ירייה פוליטית ברורה כלפי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, כאשר בריינרד ציינה שטראמפ יכול היה לנקוט בפעולות דומות כאלה – אך נכשל.

"הנשיא פועל לסגור פרצות שהותיר קודמו שאפשרו לסין לעקוף כללי מסחר", היא אמרה.

ההשפעה הכלכלית של המכסים כנראה די צנועה, למרות זאת, בהתחשב בנפחי הפלדה והאלומיניום שמועברים דרך מקסיקו בדרך זו.

פקידים אמרו שארה"ב ייבאה 3.8 מיליון טון של פלדה בשנה שעברה ממקסיקו, כאשר 13% עברו המסה מחוץ לאותה מדינה. באופן דומה, ארה"ב ייבאה 105,000 טון אלומיניום ממקסיקו ורק 6% נצוק מחוץ לאותה מדינה.

עם זאת, הנושא עשוי להיות רלוונטי מבחינה פוליטית. הסנאטור שרוד בראון, דמוקרט מאוהיו, קרא לעצור את ייבוא הפלדה ממקסיקו, ואמר ש"גל" מאותה מדינה מהווה איום על פועלי הפלדה בארה"ב ודרך להימנע ממכסים.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE