הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושב קליפורניה המואשם באונס סטודנטית – נעצר בצרפת
כבר למעלה מעשר שנים שהקורבן נאבקת להביא לדין וחשבון את הגבר שאנס אותה – איאן קלירי, תושב סרטוגה, שהצליח להמשיך בחייו למרות שהודה במעשיו

בית משפט בצרפת פסק ביום שני כי ניתן להסגיר לארצות הברית את האמריקאי שהואשם בתקיפה מינית של סטודנטית מקולג' בפנסילבניה בשנת 2013, ולאחר מכן שלח לה הודעת פייסבוק בה כתב: "אז אני אנסתי אותך".

איאן קלירי, בן 31 מסרטוגה שבקליפורניה, נעצר באפריל בעיר מץ בצפון-מזרח צרפת, לאחר חיפוש שנמשך שלוש שנים.

במהלך דיון בבית המשפט לערעורים, קלירי שאל אם הוא מעוניין להיות מוסגר לארה"ב או לא, כך בהתאם לחוק הצרפתי. בן ה-31 כמובן אמר שאינו מעוניין בכך, כפי שנמסר בהצהרה על ידי התביעה. הסירוב שלו עשוי להאריך את תהליך ההסגרה, אך לא ימנע אותו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


איאן קלירי

 

כעת, התיק של קלירי נמצא באחריות משרד המשפטים הצרפתי, שיכין ויגיש את צו ההסגרה לראש ממשלת צרפת. בעודו ממתין לחתימתו של ראש הממשלה, קלירי יישאר במעצר בצרפת.

קלירי היה נושא חיפוש בינלאומי מאז שרשויות בפנסילבניה הוציאו נגדו צו במעצר בשנת 2021, זאת שבועות לאחר שתחקיר שפורסם בסוכנות הידיעות AP הציג את ההיסוס של התובעים המקומיים לרדוף אחר פושעי מין בקמפוסים.

צו המעצר מאשים את קלירי ברדיפה אחרי סטודנטית בת 18 מקולג' גטיסבורג במסיבה, פריצה לחדר שלה ותקיפה מינית שלה בזמן שהיא שלחה הודעות לחברים בבקשה לעזרה. הוא היה סטודנט בן 20 בגטיסבורג באותה עת אך לא חזר לקמפוס.

הקורבן, שאנון קילר, עברה בדיקת אונס כבר באותו היום שהותקפה, אז בשנת 2013, ואספה עדים וראיות ובילתה שנים בניסיונות לשכנע פקידים להגיש כתבי אישום.

 

שאנון קילר

 

היא פנתה שוב לרשויות בשנת 2021 לאחר שגילתה הודעות פייסבוק שנשלחו מחשבונות של קלירי. "אז אני אנסתי אותך", כתב לה בסדרת הודעות. "לעולם לא אעשה את זה לאף אחת שוב. אני צריך לשמוע את קולך... אתפלל בשבילך".

לאחר שעזב את גטיסבורג, קלירי עשה שני תארים באונ' סנטה קלרה, ליד בית משפחתו בקליפורניה, עבד בטסלה ואז לפני מספר שנים עבר לצרפת.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE