הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מספר ספינות צבא סיניות זוהו מול אלסקה
משמר החופים עקב אחר אותן ספינות, שיש להדגיש כי הן פעלו "בהתאם לכללים ולנורמות הבינלאומיות" – אם כי היו באזור הכלכלי הבלעדי של ארה"ב

ארבע ספינות צבא סיניות זוהו על ידי משמר החופים האמריקאי במים מול אלסקה, כך אמרו קצינים בהודעה לעיתונות ביום רביעי.

שלוש ספינות זוהו במרחק של כ-124 מיילים צפונית למעבר אמצ'יטקה באיים האלאוטיים, וספינה רביעית זוהתה במרחק של כ-84 מיילים צפונית למעבר אמוקטה של המדינה. הספינות נצפו בימים שבת וראשון האחרונים.

כל ארבע הספינות היו במים בינלאומיים, הדגיש דובר משמר החופים, אך היו בתוך האזור הכלכלי הבלעדי של ארה"ב, שמתפרס עד 200 מיילים ימיים מחופי ארה"ב. באזורים אלו, לארצות הברית זכויות בלעדיות לחקר ושימוש במשאבים ימיים.

כל ארבע הספינות "פעלו בהתאם לכללים ולנורמות בינלאומיות", לפי האדמירל מגן דין, מפקד המחוז של משמר החופים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ספינת משמר החופים 'קימבל' שפיקחה אחר הספינות הסיניות

 

כאשר נוצר קשר עם הספינות הסיניות על ידי משמר החופים כדי "לוודא שלא יהיו הפרעות לאינטרסים של ארה"ב בסביבה הימית סביב אלסקה", הספינות הסיניות אמרו שהן באזור לצורך "פעולות חירות שיט".

הנוכחות הימית הסינית בסמוך לארה"ב הייתה תחת מעקב של 'קימבל', ספינת ביטחון לאומי. היא עקבה אחר כל הספינות עד שעזבו את אזור הכלכלה הבלעדי של ארה"ב.

תקריות דומות אירעו בשנים האחרונות. בספטמבר 2021 ובספטמבר 2022, ספינות של משמר החופים באותו אזור זיהו פעולה ימית סינית, ובאוגוסט 2023 חיל הים האמריקאי זיהה 11 ספינות מלחמה סיניות ורוסיות מסיירות במים בינלאומיים בתוך אזור הכלכלה הבלעדי.

 שומר החוף באזור נתקלו בקבוצות פעולה ימיות סיניות, ובאוגוסט 2023, חיל הים האמריקאי שלח ארבעה חרבות לחופי אלסקה לאחר שנצפו 11 ספינות מלחמה סיניות ורוסיות מסיירות במים בינלאומיים בתוך אזור הכלכלה הבלעדית.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE