הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הופעה פומבית ראשונה מאז ניסיון ההתנקשות: טראמפ עלה לבמה עם תחבושת על האוזן
הוועידה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית נפתחה, ובה הוכרז רשמית כי הנשיא לשעבר הוא המועמד לנשיאות – וסגנו הוא הסנאטור מאוהיו ג'יי.די ואנס

עם תחבושת לבנה על האוזן הפצועה בהופעה הפומבית הראשונה מאז ניסיון ההתנקשות, דונלד טראמפ עלה על הבמה בכנס הלאומי של המפלגה הרפובליקנית שנערך במילווקי.

כמה שעות לאחר שהאירוע החל, טראמפ נכנס לאולם המלא בפוליטיקאים ותורמים רפובליקנים, למשמע מחיאות כפיים ביום הראשון לוועידה שנמשכת ארבעה ימים, כאשר הקהל צעק 'Fight', כפי שצעק הנשיא לשעבר ברגע הדרמטי בו המאבטחים הורידו אותו מהבמה אחרי שמתנקש ירה לכיוון ראשו.

מעט לפני כן, הסנאטור מאוהיו ג'יי.די ואנס הוכרז כסגנו של טראמפ – וכך, באופן סופי, השניים הפכו למועמדים לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

על פי הדיווחים, רק 20 דקות לפני ההכרזה על זהות הסגן, הנשיא לשעבר התקשר לסנאטור מאוהיו והודיע לו שבחר בו. יומיים לפני כן, שעות לפני ניסיון ההתנקשות, השניים נפגשו במאר-א-לאגו בפלורידה.

עבור טראמפ, זוהי הפעם השלישית שהוא נבחר לעמוד בראש המפלגה הרפובליקנית, שזהו ללא ספק השג חסר תקדים המשקף את כוחו הפוליטי בקרב המצביעים.

עבור ואנס בן ה-39, מדובר בקפיצה גדולה לבמה הלאומית. הוא נבחר לראשונה לסנאט בשנת 2022, כשניצח את חבר הקונגרס לשעבר טים ראיין.

אמנם טראמפ לא נשא נאום בוועידה, אך לפני כן פרסם בחשבון שלו ב-Truth Social: "לאחר שיקולים ומחשבה ארוכה, ובהתחשב בכישרונות האדירים של רבים אחרים, החלטתי שהאדם המתאים ביותר לכהן כסגן נשיא ארצות הברית הוא הסנאטור ג'יי.די ואנס, מהמדינה הנהדרת של אוהיו".

הוא כתב שואנס יתמקד "באנשים שהוא נלחם עבורם, העובדים והחלקאים האמריקאים של פנסילבניה, מישיגן, ויסקונסין, אוהיו, מינסוטה ועוד".

מאז בחירתו, ואנס הציג את עצמו כאחד מתומכי טראמפ החזקים ביותר בסנאט ונטל עמדות שמרניות נחרצות בנושאים כמו זכויות להט"ב והפלה.

עם זאת, בעבר הוא פרסם הערות נגד טראמפ, כולל שהנשיא לשעבר יכול להיות "ההיטלר של אמריקה".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE