הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
3 דקות של אימון קליל בערב יכול לפתור את בעיות השינה
מחקר מניו זילנד הראה עד כמה אימון קצר של משקל גוף, כמו סקוואטים וג'קסונים, בשעות הערב – יכול להביא לשינה ארוכה יותר

כאשר 1 מכל 7 מבוגרים אמריקאים אומרים שהם מתקשים להירדם בלילות – כמה מומחים חשפו שגרת ערב פשוטה שיכולה לספק תוצאות נפלאות.

ג'ניפר גייל מהמחלקה לתזונה באונ' אוטגו בניו זילנד, הסבירה כי אימונים קצרים של פחות מ-5 דקות יכולים לשלוח אתכם לשינה טובה ועמוקה.

כמובן שאחרי יום עבודה ארוך רבים מתמוטטים על הספה כדי לצבור אנרגיות ליום הבא, כך שאימון קרדיו של 30 דקות כמעט ולא בא בחשבון. למעשה, להכניס אימון בעוצמה גבוהה זמן קצר לפני השינה עשוי לעשות את האפקט הפוך ולהקשות על ההירדמות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

"ההנחיות המקובלות הן שלא לבצע תרגילים בעצימות גבוהה לפני שהולכים לישון", אמרה גייל. "הסיבה לכך היא משום שאימונים כאלה יכולים להגביר את טמפ' הגוף ולהעלות את קצב הלב, מה שיכול להוביל לשינה גרועה".

עם זאת, יש פתרון: "פרקי זמן קצרים של פעילות בעוצמה נמוכה, בערך 2 עד 3 דקות במשך, פחות סבירים לגרום לעליות גדולות בקצב הלב ובטמפרטורת הגוף," אמרה גייל.

במחקר שפרסמה עם עמיתיה, הם אספו 28 משתתפים שביצעו של פעולות במשך ארבע שעות בערב. קבוצה ראשונה ישבה במשך ארבע שעות, בעוד שהקבוצה השנייה ביצעה הפסקות של שלוש דקות בכל חצי שעה – בהן עשתה אימונים קטנים כמו סקוואטים או ג'קסונים.

"תרגילים פשוטים אלה של משקל גוף נבחרו מכיוון שהם לא דורשים ציוד או הרבה מקום ואפשר לבצע אותם בלי להפריע לתוכנית הטלוויזיה שאתם צופים בה", אמרה מרדית' פדי, חוקרת ראשית ומרצה בכירה במחלקה לתזונה אנושית באוניברסיטת אוטגו.

הצוות מצא שהמשתתפים ישנו בממוצע 30 דקות יותר לאחר ביצוע פרקי זמן קצרים של פעילות גופנית בערב.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE