הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה נבחרה: הממשל הפדרלי יממן הקמת מרכז לייצור אנרגיה
כדי להאט את שינויי האקלים ולהפחית את פליטות גזי החממה – הבית הלבן מקדם פיתוח מרכזים לייצור מימן, והגולדן סטייט תהיה הראשונה להקים מפעל ייצור כזה

קליפורניה תהיה המדינה הראשונה שתקבל כספים פדרליים במסגרת תוכנית ליצירת רשתות אזוריות, או "מרכזים", שמייצרים מימן כמקור אנרגיה לרכבים, תעשייה וייצור חשמל.

משרד האנרגיה של ארצות הברית אמר שהמרכז למימן של קליפורניה יקבל תחילה 30 מיליון דולר להתחלת שלב התכנון והעיצוב שלו. הגולדן סטייט תקבל בסופו של דבר עד 1.2 מיליארד דולר לפרויקט, שהוא חלק חשוב מהאג'נדה של ממשל ביידן להאטת שינויי האקלים.

הממשלה בחרה באוקטובר בשבעה מרכזים אזוריים לתוכנית בשווי 7 מיליארד דולר שתפתח את הפיתוח והייצור של דלק מימן, עם המטרה להחליף בסופו של דבר דלקי מאובנים, כמו פחם ונפט, בגז החסר צבע וריח שכבר מספק אנרגיה למכוניות ולרכבות מסוימות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

המרכזים, שכוללים פרויקטים ב-16 מדינות, יכללו יותר מ-40 מיליארד דולר בהשקעה פרטית ויצרו עשרות אלפי מקומות עבודה בשכר טוב, רבים מהם בתנאי איגוד, כך הבטיח הנשיא ג'ו ביידן.

הנשיא כינה את המימן הנקי כחיוני לחזונו של אפס פליטות גזי חממה בארצות הברית עד שנת 2050.

הפרויקטים יהיו מבוססים בקליפורניה, וושינגטון, מינסוטה, טקסס, פנסילבניה, מערב וירג'יניה ואילינוי.

פרנק וולק, נשיא ומנכ"ל אגודת תאי הדלק והאנרגיה ממימן, אמר ביום רביעי כי ההכרזה היא יוצאת דופן מכיוון שמשרד האנרגיה עבר תהליך תחרותי מחמיר כדי להגיע לנקודה בה כעת קיימים חוזים והוא יכול לממן את המרכזים.

הכסף יממן תוכנית תשתיות גדולה וישקיע בעתיד של אנרגיה נקייה, הוסיף.

מרכז נועד להיות רשת של חברות המייצרות מימן נקי ושל התעשיות המשתמשות בו - תחבורה כבדה, לדוגמה - ותשתיות כמו צינורות ותחנות תדלוק.

ניתן לייצר מימן בדרכים המובילות לפליטת גזי חממה זעירה או אפסית. משרד האנרגיה אומר שמימן, לאחר ייצורו, יכול לייצר אנרגיה בתא דלק, תוך שהוא משחרר רק אדי מים ואוויר חם.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE