הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'ו ביידן הודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות
אחרי לחץ כבד מבכירי המפלגה הדמוקרטית, הנשיא המכהן הודיע כי הוא מסיר את מועמדותו המרוץ לנשיאות ארצות הברית ומביע את תמיכתו בקמלה האריס

שלושה חודשים וחצי לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית, הנשיא ג'ו ביידן הודיע כי הוא פורש מהמרוץ ולא יתמודד לקדנציה שנייה. זאת יומיים לפני פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעדיין לא ברור אם תתקיים כמתוכנן, אם כי ביידן אמור להישאר בתפקידו עד סום כהונתו כחוק.

בפוסט שפרסם בחשבון ה-X שלו, ביידן אמר שהוא מביע את תמיכתו בסגניתו קמלה האריס כמועמדת לתפקיד הנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"היום אני רוצה להציע את תמיכתי המלאה בקמלה, להיות המועמדת של המפלגה שלנו השנה. דמוקרטים - הגיע הזמן להתאחד ולנצח את טראמפ. בואו נעשה את זה", כתב.

בהודעתו הדרמטית הנשיא אמר: "זה היה הכבוד הגדול ביותר בחיי לשרת כנשיא שלכם. ולמרות שהייתה לי הכוונה להתמודד לבחירות נוספות, אני מאמין שזה לטובת המפלגה והמדינה שאני אסיר את מועמדותי ואתמקד רק במילוי תפקידי כנשיא לשארית תקופתי".

"אני אדבר עם האומה מאוחר יותר השבוע ואפרט יותר על ההחלטה שקיבלתי", הוסיך ביידן, שנמצא בבידוד בביותו אחרי שחלה בקורונה.

ההחלטה לפרוש מהמירוץ מגיעה לאור לחץ הולך וגובר מצד חבריו הדמוקרטים בקפיטול, תורמים בכירים וכוכבי הוליווד לאחר העימות הקטסטרופלי בדיון האחרון בחודש שעבר. בני בריתו הקרובים ביותר, מהנשיא לשעבר ברק אובמה, יו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי ויו"ר הסנאט צ'אק שומר, הביעו בפניו את חששותיהם כי הוא לא יוכל לנצח את טראמפ בבחירות בנובמבר.

מלבד האריס, המועמדים הפוטנציאליים להחליף את ביידן כנראה יכללו את האריס, מושלת מישיגן גרטשן ויטמר ומושל קליפורניה גווין ניוסום.

שומר, יו"ר הרוב בסנאט, שיבח את החלטתו של הנשיא על כך ש"שם את מפלגתו ואת עתידנו במקום הראשון... לא רק שהיה נשיא נהדר ומנהיג חוק נהדר, אלא הוא גם בן אדם מדהים. ג'ו, היום אתה מראה שאתה פטריוט אמיתי ואמריקאי גדול".

המושל ניוסום הודה לביידן וכתב: "הנשיא ביידן היה נשיא יוצא דופן, ששבר שיאים - מנהיג שנלחם בשביל העובדים והשיג תוצאות מדהימות לכל האמריקאים. הוא ייזכר בהיסטוריה כאחד הנשיאים המשפיעים והאינטרסנטיים ביותר."

43% לא
57% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE