הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת נאומו של נתניהו: יו"ר בית הנבחרים מאיים במעצרים
הגעתו של ראש ממשלת ישראל מעוררת סערה בארה"ב וגורמי אכיפת החוק מתכוננים להפרעות רבות – מחוץ לקונגרס וגם בתוכו, מה שהביא לאזהרה חריגה של מיקי ג'ונסון

יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני מייק ג'ורנסון הודיע ביום שלישי כי הוא יחיל "מדיניות אפס סולבנות" להפרעות במהלך ביקורו ונאומו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בקרונגרס – ואף הרחיק ואזהיר את המחוקקים כי אם יפריעו הם עשויים להיעצר.

"בשל תשומת הלב עקב נאומו של ראש הממשלה נתניהו, תהיה נוכחות משטרתית מוגברת ברחבי מתחם הקפיטול ובתוך אולם בית הנבחרים", כתב יושב הראש במכתב לעמיתיו.

"למען טובת כולם, נאכוף מדיניות אפס סובלנות להפרעות בבניין", הוסיף ג'ונסון בן ה-52, שאמר למחוקקים להזכיר לאורחים שלהם ש"כל הפרעה להליכי הבית היא הפרת הכללים, ועלולה להביא להעמדתם לדין".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

"אם תתרחש כל הפרעה, כוחות הביטחון של הקפיטול יוציאו את המבקרים המפריעים מהאולם ויעצרו אותם".

ולא מדובר רק במבקרים, שכן ג'ונסון רמז שגם חברי בית הנבחרים עצמם יכולים לעמוד בפני עונשים דומים עבור הפרת הסדר.

"אם אחד מחברי הבית יפריעו, אנו נבקש מכוחות הביטחון לפעול כדי שזה ייפסק מיד, ואנו מקווים שהבקשה הזו תתקבל", ציין ג'ונסון.

בינתיים, ביום שלישי משטרת הקפיטול הודיעה על מעצרם של כ-200 מפגינים נגד ישראל שחדרו לבניין באופן לא חוקי.

נאומו של נתניהו גורר רעש רב בארצות הברית, ומרגע נחיתתו מפגינים התקבצו סביב המלון בו הוא שוהה.

כמו כן, יש הערכות כי בזמן נאומו יגיעו לפחות 25,000 מפגינים פרו פלסטינים ויתפרעו מחוץ לאולם. נציג רפובליקני מקליפורניה פנה לסגנית הנשיא קמלה האריס, המתמודדת לנשיאות ארה"ב, וביקש ממנה לדרוש מאותם מפגינים – שרובם הגדול תומך בה – שלא להגיע ולהפריע לסדר הציבורי.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE