הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יומיים לפתיחת המשחקים האולימפיים: 1,000 חשודים בריגול נאסרו מלהיכנס לצרפת
משרד הפנים הצרפתי בדק למעלה ממיליון מתנדבים, עובדים וגורמים אחרים הקשורים למשחקים - ומצא לפחות 5,000 חשודים, אלף מהם בריגול

רגע לפני פתיחת אולימפיאדת 2024, שר הפנים הצרפתי אמר כי כ-1,000 אנשים שחשודים בריגול למען גורם זר נחסמו מלהגיע ולהשתתף במשחקים – במה שנחשב אחד האתגרים הביטחוניים שפריז נדרשת להילחם בהם במטרה לשמור על אירוע בטוח, לספורטאים והאוהדים.

הרשויות בצרפת ערכו בדיקות רקע לכמיליון אנשים שמתנדבים באולימפיאדה, עובדים ואחרים המעורבים במשחקים כמו גם אלו המבקשים אישורי כניסה לאזור הביטחוני המבוקר ביותר בפריז - לאורך גדות נהר הסן.

במהלך הבדיקות, הרשויות מצאו לנכון לחסום כ-5,000 אנשים מלהשתתף באירוע הגדול, מתוכם "יש אלף אנשים החשודים בהתערבות זרה – אנו יכולים לומר ריגול", אמר שר הפנים ג'ראלד דרמנן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

דרמנן, שנשאר בתפקידו כממלא מקום עד להקמת ממשלה חדשה לאחר בחירות הבזק, הצביע פעמים רבות על חשדות להתערבות המגיעה מרוסיה ומדינות אחרות.

"אנחנו כאן כדי לוודא... שהספורט לא משמש לריגול, להתקפות סייבר או לביקורת ולפעמים אף לשקר לצרפת ולצרפתים", אמר דרמנן.

הוא הוסיף כי "התערבות ומניפולציה ממידע" לא מגיעה רק מרוסיה אלא גם ממדינות אחרות, שלא נתן את שמן. גם לא נתן מידע נוסף על ההתערבות החשודה. "אנחנו רוצים שהם ידעו שאנחנו לא תמימים".

אחרים שנחסמו מהאולימפיאדה לאחר בדיקות רקע נחשדו ברדיקליזציה אסלאמית, אנשי שמאל או ימין קיצוניים, אנשים בעלי עבר פלילי משמעותי ודאגות ביטחוניות אחרות.

"לגבי האנשים האלה, לא חשבנו שזו רעיון טוב שהם יהיו באצטדיונים, יתנדבו או שילוו קבוצות ספורט. מתוך מיליון אנשים, 5,000 זה לא הרבה, וזה מראה את העבודה העמוקה של משרד הפנים", הוא אמר.

האולימפיאדה בפריז שתיפתח ביום שישי הקרוב דורשת כוננות גבוהה מאוד, במיוחד לאור המצב הגלובלי הרגיש.

בכל יום ייפרסו 35,000 שוטרים ברחבי פריז, עד סיום המשחקים ב-11 באוגוסט. בטקס הפתיחה, יהיו 45,000 שוטרים – זאת נוסף ל-10,000 חיילים המשתתפים בפעולות ביטחוניות אחרות באזור.

שר הפנים גם אמר בעבר שהספורטאים הישראלים יקבלו הגנה 24 שעות ביממה על ידי יחידת המשטרה מובחרת, שאחראית על לחימה בטרור והגנה על נציגי ממשל, בין השאר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE