הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כתב אישום בגין תמיכה בחזבאללה הוגש נגד תושב ניו ג'רזי שדקר סופר מוסלמי
האדי מטר הלבנוני קפץ על על סלמאן רושדי שהיה על הבמה באירוע ספרותי, ודקר אותו 10 פעמים, כולל 3 בצוואר. הסופר שרד את ניסיון ההתנקשות, והחשוד צפוי לשנים ארוכות בכלא

אישומים חדשים הקשורים לתמיכה לארגון טרור הוטלו על תושב ניו ג'רזי שדקר ופצע קשה את הסופר סלמאן רושדי.

ביום רביעי הוגש כתב אישום חדש לבית המשפט המחוזי של ארה"ב בבאפלו, שם האשימו את האדי מטר הלבנוני בניסיון לספק תמיכה לחזבאללה.

כתב האישום בן שלוש הסעיפים כולל גם אישומים של ביצוע טרור החוצה גבולות לאומיים, ואספקת תמיכה חומרית לטרוריסטים. עם זאת, כתב האישום לא חשף ראיות ספציפיות הקושרות את החשוד לארגון הטרור הלבנוני הנתמך על ידי איראן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האדי מטר, חשוד בניסיון רצח ובתמיכה בארגון טרור

 

"מר. מטר מתכנן להכחיש את ההאשמות בכתב האישום", אמר עורך דינו של החשוד, נתניאל בארון. "הוא מתכנן להמשיך עם הגנה נחושה ולשמור על חפותו".

האישומים הפדרליים מגיעים לאחר שמטר דקר את רושדי יותר מעשר פעמים על הבמה במוסד צ'וטקווה במערב ניו יורק באוגוסט 2022, במהלך אירוע ספרותי. רושדי נדקר שלוש פעמים בצווארו, ארבע פעמים בבטנו, דקירה אחת בעין ימין, שתיים בחזה וסבל מחתך בירך הימנית.

רושדי מבוקש על ידי ממשלת איראן בעקבות ספרו "פסוקי השטן", שגרם למחאות ברחבי העולם המוסלמי, ועל ראשו הוצע פרס של 3 מיליון דולר.

מטר, אז בן 24, מחזיק אזרחות כפולה – לבנונית ואמריקאית. הוא כבר הואשם בניסיון רצח ותקיפה, על אף שהכחיש את האישומים הללו.

 

הסופר סלמאן רושדי

 

לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP, המתבסס על עדות אמו של מטר, התנהגותו של בנה השתנתה לאחר שביקר את אביו בלבנון בשנת 2018.

בתחילת החודש, מטר דחה עסקת טיעון מפרקליטות המדינה שהייתה ממליצה על עונש מאסר קצר יותר. ההסכם היה מחייב אותו להודות באשמת ניסיון רצח ותקיפה, יחד עם אישום פדרלי בגין טרור שלא הוגש באותה עת.

עם דחיית העסקה, מטר כעת עומד בפני שני משפטים נפרדים.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE