הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב במרדף: 10 מיליון דולר למי שיספק מידע על האקר צפון קוריאני
מחלקת המדינה האמריקאית פועלת לשים את ידה על קבוצת האקרים והעומד בראשה האחראים על פעולות סייבר נגד בתי חולים ובסיסים צבאיים בארצות הברית

מחלקת המדינה האמריקאית תעניק 10 מיליון דולר לכל מי שיכול לעזור להם לאתר האקר צפון קוריאני המואשם בביצוע "פעולות סייבר" נגד ארצות הברית.

רים ג'ונג היוק הוא אזרח צפון קוריאני הקשור ל"קבוצת הסייבר הזדונית המכונה Andariel", שגורמי מחלקת המדינה אמרו שהיא "נשלטת על ידי סוכנות המודיעין הצבאי של הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה".

תובעים פדרליים הודיעו בינתיים ביום חמישי שההאקר הואשם במעורבותו הנטענת בקשירת קשר לפריצה לספקיות רפואה אמריקאיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הוא הואשם על ידי חבר מושבעים גדול בקנזס סיטי ומואשם בהלבנת כספי כופר ושימוש בהם למימון פיגועי סייבר נוספים על ישויות הגנה, טכנולוגיה וממשלתיות ברחבי העולם. הפריצה לבתי חולים אמריקאיים ולספקיות רפואה נוספות שיבשה את טיפולם של חולים רבים, כפי אמרו גורמים רשמיים.

"בעוד צפון קוריאה משתמשת בסוגים אלו של פשעי סייבר כדי לעקוף סנקציות בינלאומיות ולממן את שאיפותיה הפוליטיות והצבאיות, למעשים חסרי אחריות אלו יש השפעה ישירה על אזרחי קנזס", אמר סטיבן א. סיירוס, סוכן ה-FBI מקנזס סיטי.

דרך תוכנית "פרסים למען הצדק", המחלקה מציעה כעת עד 10 מיליון דולר "למידע המוביל לזיהוי או מיקום" של כל מי שהשתתף ב"פעילויות סייבר זדוניות" נגד ארה"ב תחת פקודות של ממשל זר.

עמיתיו של ההאקר רים מואשמים ב"פעילויות סייבר זדוניות" והמטרות שלהם נטענו כוללות "עסקים זרים, ישויות ממשלתיות, והתעשייה הביטחונית".

'אנדריאל' השתמשה בתשלומי הכופר הנובעים כדי "לממן פעולות סייבר זדוניות נגד ישויות ממשלתיות בארה"ב וקבלני הגנה אמריקאים וזרים, בין היתר".

בנובמבר 2022, הקבוצה פרצה ל"קבלן הגנה מבוסס בארה"ב" ששמו לא פורסם, וגנבה מעל ל-30 ג'יגה-בייט של נתונים, שכללו "מידע טכני לא מסווג לגבי חומר המשמש במטוסים צבאיים ולוויינים".

חמישה ספקי בריאות גם נפלו למתקפת סייבר, כמו גם שתי בסיסי חיל אוויר אמריקאים, משרד מבקר החלל הלאומי של נאס"א ועוד. הסוכנות הפדרלית טוענת גם ש'אנדריאל' הייתה מעורבת ב"מסחר בנשק בלתי חוקי" של המדינה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE