הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אין עוד תירוצים": מושל קליפורניה בצו מנהלי להסרת מחנות הומלסים
גווין ניוסום הנחה את סוכנויות המדינה שלו "לטפל במחנות המסוכנים" – במהלך שהתבסס על הפסיקה האחרונה של ביהמ"ש העליון שמאפשר להטיל קנסות על חסרי בית

מושל קליפורניה הדמוקרטי גווין ניוסום הוציא צו מנהלי ביום חמישי שקורא לפקידי המדינה להתחיל בפירוק מחנות הלינה של הומלסים.

המהלך להתחיל בפירוק אלפי מחנות ברחבי קליפורניה מגיע לאחר שבית המשפט העליון פסק בחודש שעבר לטובת עיר באורגון שהטילה קנסות על אנשים חסרי בית שישנו בחוץ. ההחלטה דחתה את הטענות שפקודות נגד הקמת מחנות כאלה הן הפרה של איסור החוקה על "עונש אכזרי וחריג".

"צו זה מנחה את סוכנויות המדינה לפעול בדחיפות לטפל במחנות מסוכנים תוך תמיכה וסיוע לאנשים החיים בהם - ומספק הנחיות לערים ולמחוזות לעשות את אותו הדבר", אמר ניוסום בהצהרה. "אין עוד תירוצים. הגיע הזמן שכולם יעשו את חלקם".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סן דייגו (צילום: רויטרס)

 

הצו קורא לפקידי המדינה "לאמץ מדיניות אנושית וראויה לטפל בדחיפות במחנות הממוקמים על רכוש המדינה".

לקליפורניה יש את האוכלוסיית ההומלסים הגדולה ביותר בארצות הברית - יותר מ-180,000 אנשים, לפי דוח הערכת חסרי בית לשנת 2023 לקונגרס מטעם מחלקת הדיור והפיתוח העירוני של ארה"ב.

נאמד כי 653,100 אנשים חווים חיים ללא קורת גג ברחבי המדינה - קפיצה של כ-12% מאז 2022, לפי הדוח.

מדיניות קליפורניה בעקבות החלטת בית המשפט העליון נצפית קרוב על ידי ערים ומדינות אחרות, והצו של ניוסום זכה לזעם של חלק מפעילי זכויות הומלסים ופקידים נבחרים.

"ניוסום יכול היה להוציא את ההוראה הזו לפני ההחלטה (של בית המשפט העליון). ההבדל היחיד כעת הוא שמדינות ורשויות מקומיות חופשיות לכלוא ולעצור אנשים גם כאשר אין מקלט זמין", אמר כריס הרינג, פרופסור עוזר לסוציולוגיה באוניברסיטת קליפורניה לוס אנג'לס.

"אז לפני החלטת בית המשפט העליון הערים היו במצב שבו הן היו צריכות להציע מקלט לפני הסרת מחנות. כעת... הן יוכלו לבצע פשיטות כאלה עם איום ממשי של הטלת קנסות יקרים ביותר על אנשים שלא יכולים לשלם ולעיתים קרובות זה מסתיים בצו מעצר או במעצר או יכול להוביל למאסר".

הרינג אמר שהתזמון של ההוראה לא הפתיע כאשר ניוסום מחפש ל"נקות את שמו מבחינה פוליטית ממשבר ההומלסים, במיוחד כשהוא נמצא כעת בזרקור הלאומי במהלך הבחירות לנשיאות".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE