הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השחקנית שהתנגדה ל-BLM ולמדיניות הקורונה והוחרמה מהוליווד – גרפה ניצחון משפטי
ג'ינה קראנו, שגם תקפה את האנטישמיות הפוליטית בארה"ב, תוכל להמשיך בתביעה שלה נגד דיסני, אחרי שענקית הבידור ניסתה לשים מקלות בגלגלי ההליך המשפטי

השחקנית ג'ינה קראנו יכולה להמשיך עם התביעה שלה נגד המעסיק שלה לשעבר – דיסני, שפיטרה אותה בשל דעותיה הפוליטיות. כך פסק ביום רביעי שופטת פדרלית בלוס אנג'לס.

שופטת המחוז שרילין פיס גרנט דחתה את הבקשה הקודמת של דיסני לדחות את התיק, בו קראנו האשימה את חברת הבידור בפיטורים בגין הסירוב שלה לתמוך בתנועות אידיאולוגיות איתן לא הסכימה – כולל BLM, סגרי הקורונה וכינויי גוף. קראנו קיבלה מימון כספי ממנכ"ל X, אילון מאסק.

דיסני טענה בבקשה שלה שהחברה זכאית להתנתק מקראנו בהתבסס על כך שהיא לא עמדה עם ערכי החברה. אלא שהשופטת גרנט פסקה שדיסני לא הציגה ראיות משמעותיות שמוכיחות ששחקנים נשכרו או פוטרו בהתבסס על קידום ערכי החברה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"הנתבעים לא הזהירו על ראיה כלשהי - בתלונה או אחרת - שתומכת בטענה שהם מעסיקים שחקנים המופיעים בפני הציבור במטרה לקדם את 'ערכי הכבוד', 'ההגינות', 'היושרה' או 'הכללה'. כתוצאה מכך, הזימון של הנתבעים להשלכות השליליות המשוערות של 'נוכחותה הפשוטה' של התובעת כאחת מעובדי הנתבעים חסר חשיבות חוקתית", כתבה גרנט.

קראנו פוטרה ב-2021 לאחר התבטאויות שונות, כולל בגלל תגובה ציבורית על פוסט שפרסמה באינסטגרם שהשווה את חוויית היהודים בשואה לפילוג הפוליטי בארצות הברית.

"יהודים הוכו ברחובות, לא על ידי חיילי הנאצים אלא על ידי שכניהם... אפילו על ידי ילדים. מכיוון שעורכים את ההיסטוריה, רוב האנשים היום לא מבינים שכדי להגיע לנקודה שבה חיילי הנאצים יכלו לסגור בקלות אלפי יהודים, הממשלה קודם כל גרמה לשכניהם לשנוא אותם פשוט מכיוון שהם יהודים. איך זה שונה מלשנוא מישהו בגלל השקפותיו הפוליטיות?".

קראנו, שכיכבה בעבר בסדרת 'דיסני+' "המנדלוריאן", חגגה את פסק הדין האחרון בפוסט ב-X:

"אני נרגשת עד דמעות. אחרי 3 וחצי שנים קשות, ניתנת לי ההזדמנות להתקדם בבית המשפט ולנקות את שמי. אני כל כך אסירת תודה על ההזדמנות הזו. מה שקרה לי היה לא מקובל, מופרך ותוקפני, בין היתר. זה לא היה צריך לקרות לי, וזה לא צריך לקרות לאף אחד אחר מעכשיו והלאה. שזה יעצור כאן", כתבה קראנו.

היא המשיכה, "ממש נלחמתי כדי להגיע לאן שהגעתי בקריירה שלי דרך עליות ומורדות קיצוניות, ואני אמשיך במאבק הזה כדי להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת. אני מעריכה את כולכם שעמדתם לצידי והגנתם עלי, ואני מצטערת מאוד שמצבים דומים קרו לחלק מכם. אני רוצה שתדעו שאני רואה אתכם ואני עומדת איתכם".

 

 

היא גם הודתה לבעלים של הרשת החברתית X, אילון מאסק, שמימן את התביעה מאז שהוכרזה בחודש פברואר.

אז, המיליארדר אמר: "הפלטפורמה המקוונת גאה לספק תמיכה כלכלית לתביעה של קראנו, מעניקה לה את הכוח לחפש את הצדק של זכויות חופש הדיבור שלה ב-X ואת היכולת לעבוד ללא התעללות, הטרדה או אפליה".

 

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE