הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"חבלה זדונית" ברשת הרכבות בצרפת - ערב פתיחת המשחקים האולימפיים
הכוננות הביטחונית נמצאת בשיאה לקראת טקס פתיחת אולימפיאדת פריז – וחלק מהחששות כבר התממשו כאשר גורמים מאורגנים פגעו ברשת התחבורה הגדולה במדינה

רשת הרכבות המהירות של צרפת נפגעה מ"פעולות חבלה זדוניות" – זאת שעות בודדות לפני טקס פתיחת המשחקים האולימפיים 2024 בפריז, כאשר האיומים הביטחוניים חזקים מאין כמותם.

בהודעה לתקשורת, חברת הרכבות הלאומית של צרפת, ה-SNCF, מסרה כי היא "נפגעה ממספר פעולות זדוניות במקביל" שהשפיעו על מספר קווים מהירים.

"הוצתו שריפות בכוונה כדי להזיק למתקנים שלנו", מסרה חברת הרכבות, ואישרה כי יש לה צוותים בשטח כדי להעריך נזקים ולהתחיל בתיקונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ה-SNCF סיפרה כי "תנועת ה-TGV על הקווים האטלנטיים, הצפוניים והמזרחיים נפגעה באופן חמור. אנו מסיטים חלק מהרכבות לקווים רגילים, אך נאלץ לבטל מספר גדול מהן".

חברת הרכבות אישרה שגם נמנע פיגוע בקו הרכבת המהיר בדרום מזרח, הרכבות לעיר ליון ועוד מספר קווים.

כ-250,000 נוסעיםהיו צפויים לנסוע היום, עם 800,000 נוסעים שצפויים לנסוע בסוף השבוע הזה, לפי SNCF.

"כרגע, רכבות מהירות לכיוון הצפון והמזרח יפעלו עם עיכובים של שעה וחצי עד שעתיים", אמרה החברה, ואישרה כי חלק מהרכבות בוטלו.

 

 

הקווים שנפגעו כללו את אלו המובילים למערב, צפון ומזרח צרפת, כמו גם שירותים בינלאומיים לבלגיה וללונדון דרך ה-Eurostar.

"עקב פעולות זדון מתואמות בצרפת, המשפיעות על הקו המהיר בין פריז לליל, כל הרכבות המהירות הנוסעות אל ומפריז מוסטות היום, יום שישי ה-26 ביולי, דרך הקו הקלאסי", פרסמה Eurostar.

שר התחבורה הצרפתי גינה את "הפעולות הפליליות הללו שיפגעו ביציאות לחופשה של צרפתים רבים", וציין כי השריפות במסלולים "יפריעו באופן חמור לתנועה".

כל זאת כאמור, כאשר טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 יתקיים בליל שישי. הוא יתקיים על נהר הסן, ויהיה זה טקס הפתיחה הראשון אי פעם של אולימפיאדה שמתקיים על מים.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE