הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרויקט הרכבת הקלה בוואלי יוצא לדרך
השבוע התקיים טקס הפתיחה לרכבת הקלה בעמק סן פרננדו בהובלתו של אריק גרסטי ורשות התחבורה של לוס אנג'לס

קבוצה של פקידים מקומיים, אזוריים, מדינתיים ופדרליים, בהובלת ראש עיריית לוס אנג'לס היוצא, אריק גרסטי, השיקו את הטקס המיוחל לפריצת הדרך בואן נויס עבור פרויקט רכבת הקלה של עמק סן פרננדו המזרחי (ESFV), לאחר שנים של תכנון, כמעט 22 שנים  לאחר פרויקט הרכבת הראשון שהתחיל בעמק סן פרננדו - רכבת התחתית קו האדום לנורת' הוליווד.

מי שנראה מאושר ומסופק יותר מכל המשתתפיםשהתייצבו לחגוג את קו התחבורה החדש לעמק התוסס, היה חבר מועצת שכונת פנורמה סיטי, טוני וילקינסון, קול ותיק שקורא כבר שנים להוסיף תחבורה נוספת לעמק. וילקינסון ציין שתושבי העמק היו מעורבים ב"מאבק שנמשך עשורים" עבור קו העמק המזרחי, שיסתיים בין השנים 2028 ל-2030.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנכ"לית המטרו סטפני וויגינס, נשיא מועצת העיר לוס אנג'לס פול קרקוריאן וראש העיר אריק גרסטי חולקים רגע של סיפוק

 

כזכור, ב-2020, קו האדום נפתח בנוהו ושינה באופן מהותי את קהילת העמק, שגדל מאוכלוסייה של 1.69 מיליון ל-1.86 מיליון. אנקדוטה: אילו העמק היה עיר, היא הייתה החמישית בגודלה בארה"ב.

בין המשתתפים בטקס ביום שישי היו נשיא מועצת העיר ל.א. וחבר הנהלת מטרו, פול קרקוריאן, חברת מועצת העיר מוניקה רודריגז, חבר האספה מאזור העמק ג'סי גבריאל, מנכ"לית מטרו סטפני ויגינס, יושב ראש הנהלת מטרו ארה נג'ריאן, פקידת התחבורה הפדרלית שרלן לי-לורנצו וטוני וילקינסון מפנורמה סיטי.

בתחילת השבוע, קרקוריאן אמר שמתוך כ-100 תחנות רכבת במחוז ל.א., רק שתיים נמצאות בעמק סן פרננדו. "עמק סן פרננדו הרגיש מנותק זמן רב מדי" אמר הוא על מטרו ל.א.

כאשר ייבנה, קו הרכבת יתחיל בתחנת מטרולינק ואן נויס, ימשיך חמישה מיילים צפונה בחלקת האמצע של בולווארד ואן נויס, ואז שניים וחצי מיילים בדרך סן פרננדו, ולבסוף יגיע לתחנת מטרולינק סילמאר/סן פרננדו.

חבר המנהלים של מטרו יגיש בשבוע הבא בקשה לסוכנות התחבורה של מדינת קליפורניה עם הציפייה שהסוכנות תקצה כספים משמעותיים לעזור בבניית ה-ESFV. הנהלת המטרו מבקשת מהמדינה 600 מיליון דולר.

טקס פריצת הדרך ביום שישי השיק את עבודות התשתית הראשוניות בקטע הראשון של הקו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE