הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעצר ברון הסמים המקסיקני: "ארצות הברית חטפה אותו"
'אל מאיו', אחד ממנהיגי הקרטל האכזרי 'סינלואה', נפל למלכודת של בנו של ברון הסמים 'אל צ'אפו', שמסיבה לא ברורה שיתף פעולה עם הרשויות האמריקאיות והוביל אותו לארה"ב

עורך דינו של אחד ממנהיגי הקרטל המקסיקני 'סינלואה', שנעצר על ידי ארצות הברית בשבוע שעבר, טוען שהלקוח שלו "נחטף בכוח".

הרשויות האמריקאיות הצליחו לשים את ידן על אסמאל זמבדה גרסיה, המוכר בכינויו 'אל מאיו' אשר היה מבוקש במשך עשורים – זאת בזכות חואקין גוזמן לופז, בנו של מלך הסמים 'אל צ'אפו', שעל פי הפרסומים פיתה את 'אל מאיו' לעלות על טיסה שהובילה אותו במרמה אל שדה"ת בארה"ב.

פרנק פרז, עורך דינו של זמבדה, הדגיש שהלקוח שלו לא הגיע לשדה התעופה בניו מקסיקו מרצונו החופשי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אל מאיו, אחד ממייסדי קרטל סינלואה 

 

"מרשי לא נכנע ולא ניהל משא ומתן עם ממשלת ארה"ב", אמר פרז בהצהרה. "חואקין גוזמן לופז חטף את מרשי בכוח. הוא נתקל במארב, נזרק לרצפה ונאזק על ידי שישה גברים במדי צבא וחואקין. רגליו נאזקו ושק שחור הונח על ראשו".

פרז המשיך לספר שזמבדה, בן 76, נזרק לאחורי טנדר, הוכנס בכוח למטוס ונקשר למושב על ידי גוזמן לופז.

זמבדה מואשם במספר תיקים בארה"ב, כולל בניו יורק וקליפורניה. התובעים הגישו כתב אישום חדש נגדו בניו יורק בפברואר, ש".ם הוא תואר כ"המנהיג העיקרי של הארגון הפלילי האחראי לייבוא כמויות עצומות של סמים לארצות הברית

הסרתו מהנוף הפלילי עשויה להביא למלחמה פנימית סוערת על שליטה בקרטל, כפי שקרה עם מעצרם או הרג של ברוני סמים אחרים. מומחים אומרים שזה יכול גם לפתוח את הדלת לדור צעיר ואלים יותר של סוחרי סינלואה לעלות בדרג.

מקור באכיפת החוק הפדרלית אמר ל'פוקס ניוז' שגוזמן לופז הסגיר את עצמו לרשויות האמריקאיות – אז הוא הלשין על אל מאיו ועזר להסגיר אותו לארצות הברית.

השניים עלו על מטוס פרטי, ובמקום לנוע דרומה למקסיקו כפי שחשב אל מאיו, המטוס פנה צפונה לאל פאסו, שם שניהם נלקחו למעצר.

אל מאיו, שעבורו הציעה מחלקת המשפטים האמריקאית פרס של 15 מיליון דולר עבור מידע שיביא למעצרו והרשעתו, יתמודד כעת עם רשימה ארוכה של כתבי אישום בגין פשעים הקשורים לסחר בסמים ופשע מאורגן בארצות הברית.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE