הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטלוויזיה הרוסית: "אלסקה היא שלנו"
אחרי ששני מסוקי קרב רוסים ושניים סיניים התקרבו לחופי המדינה האמריקאית הצפונית ביותר, אשת טלוויזיה הדהדה את מה שהופך ליותר פופולרי בקרב תומכי פוטין: להחזיר את אלסקה לרוסים

מגישה בטלוויזיה הממלכתית של רוסיה אמרה ש'אלסקה שייכת לרוסיה' – זאת ימים אחרי שארבעה מטוסי קרב רוסים וסינים התקרבו למדינה האמריקאית הצפונית ביותר.

במהלך שידור של התוכנית "60 דקות" בערוץ Russia-1, המגישה אולגה סקבייבה התייחסה לשטח בצפון ארצות הברית כ"אלסקה שלנו" – ובכך למעשה הדהדה טענה שהתחזקה בקרב תומכי ולדימיר פוטין, שהשטח שייך לרוסים ולמוסקבה יש את הזכות לדרוש את השטח בחזרה.

אלסקה אכן הייתה שייכת פעם לרוסיה. בשנת 1867, היא נמכרה לארה"ב לאחר שהנשיא אנדרו ג'ונסון חתם על הסכם אלסקה. היא קיבלה את מעמדה כמדינה ב-3 בינואר 1959. אלסקה ורוסיה ממוקמות במרחק של כ-53 מיילים זו מזו בנקודת הקרובה ביותר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

ההערה של סקבייבה הגיעה מיד לאחר שהפרשן השותף אדלבי שחגושב, חבר פרלמנט רוסי, הגיב על מטוסי הקרב, שניים רוסים ושניים סיניים, שהתקרבו עד 200 מיילים אל חופי אלסקה בשבוע שעבר. זו הייתה הפעם הראשונה ששתי המדינות נתפסו בזמן שפעלו יחד.

"המטוסים שלנו התקרבו לגבולות של אלסקה", אמר שחגושב על הסיור המשותף, לפני שהופסק על ידי סקבייבה, שחזרה על דבריו של שחגושב, אם כי טענה שהוא אמר את המילים 'אלסקה שלנו'.

היא אמרה: "כרגע ראש הפנטגון מקפץ עצבני איפשהו. אמרת 'אלסקה שלנו', והוא פשוט אמר שאם מטוסים רוסיים וסיניים יחדרו לשטח שארה"ב מחשיבה כשלה, ארה"ב מוכנה להיכנס למלחמה".

בינואר, מחלקת המדינה של ארה"ב הגיבה לצו של הקרמלין לאחר טענות שפוטין נתן לרוסיה יסודות לתבוע את אלסקה בחזרה.

הקרמלין חתם על צו לגבי בעלות רוסית היסטורית על נכסים בחו"ל, הורה ומימן את המנהלה הנשיאותית ואת משרד החוץ ב"חיפוש אחר נכסים בפדרציה הרוסית, האימפריה הרוסית לשעבר, ברית המועצות לשעבר", ואז התייחס ל"רישום נכון של זכויות... והגנה משפטית על נכסים אלו".

 

 

13% לא
87% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE