הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדיקת דם מהפכנית לגילוי סרטן: "יציל חיים רבים"
ה-FDA אישר בדיקת דם שתוכל לאבחן את סרטן המעי הגס, שהוא השני בשכיחותו במקרי מוות מסרטן: "קפיצה עצומה קדימה, ופתרון חדש שמנגיש את הבדיקות"

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר בדיקת דם לסקירת סרטן המעי הגס בקרב מבוגרים בסיכון ממוצע בני 45 ומעלה.

היצרן של הבדיקה, חברת הביוטכנולוגיה מפאלו אלטו, קליפורניה, בשםGuardant Health,  הודיעה ביום שני שזוהי בדיקת הדם הראשונה שאושרה על ידי ה-FDA כאופציה ראשונית לסקירת סרטן המעי הגס.

"זהו צעד מבטיח לקראת הנגשת כלים נוחים יותר לזיהוי מוקדם של סרטן המעי הגס, כאשר הוא ניתן לטיפול בקלות רבה יותר", אמר ד"ר ויליאם אם. גריידי, גסטרואנטרולוג במרכז הסרטן פרד האצ'ינסון, בהצהרה ששוחררה ביום שני על ידי Guardant Health.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בארצות הברית, סרטן המעי הגס הוא סיבת המוות השנייה בשכיחות מסרטן, והשנה צפויים למות מהמחלה יותר מ-53,000 אנשים, לפי האגודה האמריקאית לסרטן. אך כ-70% ממקרי המוות מסרטן המעי הגס ניתנים למניעה, בטח ככל שהאבחונים יגדלו.

הבדיקה, שנקראת Shield, צפויה להשקה מסחרית בשבוע הקרוב ותצטרף לשיטות סקירה אחרות של סרטן המעי הגס והטחול – כולל קולונוסקופיות ובדיקות צואה בבית – כאופציות שנותני שירותי בריאות יכולים להציע למטופלים שלהם.

כמובן שבדיקת דם פשוטה עשויה להיות נוחה יותר לחלק מהמטופלים בעוד שקולונוסקופיות יכולות להרגיש פולשניות, או בדיקות צואה בבית יכולות להרגיש מביכות.

"אישור ה-FDA של בדיקת הדם Shield מהווה קפיצה עצומה קדימה, ומציע פתרון חדש ומשכנע לסגור את הפער הזה. החלטה זו תעזור להנגיש בדיקות סקירה באופן רחב יותר", אמר ד"ר דניאל צ'ונג מביה"ח הכללי של מסצ'וסטס. "עם שיעורי סקירה גבוהים וגילוי מוקדם של סרטן, ניתן להציל חיים רבים יותר".

נאמד כי יותר מ-1 מתוך 3 מבוגרים, בגילאים 50 עד 75, אינם עוברים בדיקות כפי שמומלץ, לפי המועדון הלאומי לסרטן המעי הגס. צוות המשימה למניעה של ארה"ב ממליץ שהבדיקה לסרטן המעי הגס תתחיל בגיל 45 לאנשים בסיכון ממוצע.

בארצות הברית, כ-1 מתוך 23 גברים ו-1 מתוך 25 נשים יאובחנו עם סרטן המעי הגס במהלך חייהם.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE