הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עופרת אותרה במוצרי שוקול – ברמות גבוהות מהמותר בקליפורניה
אמנם עבור הממשל הפדרלי, כמות המתכות שנמצאו בקקאו הן לא חורגות מרמות הבטיחות – אך בגולדן סטייט החוקים מחמירים יותר

מחקר רב-שנתי של עשרות מוצרי שוקולד מצא שאחוז מדאיג מהמוצרים מכילים מתכות כבדות מעל לרמות המומלצות של מדינת קליפורניה, אך רובם נחשבים לבטוחים לפי סטנדרטים של הממשל הפדרלי.

חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בדקו 72 מוצרים המכילים קקאו מ-2017 עד 2022 ומצאו כי 43% מהם מכילים עופרת בריכוז גבוה יותר ממה שנחשב בטוח לפי חוק Prop 65 של קליפורניה, ו-35% חרגו מהרמה המומלצת של היסוד הכימי קדמיום,  כך לפי ממצאים שפורסמו השבוע בכתב העת Frontiers in Nutrition.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

עם זאת, החוקרים מצאו כי 70 מתוך 72 המוצרים המכילים קקאו שניתחו נפלו מתחת לגבולות זיהום עופרת שהגדירה מנהל המזון והתרופות, ה-FDA.

החוקרים אמרו כי ממצאי המחקר שלהם הראו כי המוצרים עשויים שלא להוות סיכון בריאותי כאשר נצרכים כמנות יחידות, אך מנות גדולות יותר עלולות לחרוג מהגבולות המחמירים של קליפורניה.

המנה המומלצת לשוקולד היא בערך 1 אונקיה עד 2 אונקיות (30 גרם עד 60 גרם).

"אם מוצרים מזוהמים נצרכים בכמויות קטנות ולא בתדירות על ידי רוב, זיהומים אלו עשויים שלא להוות דאגה לבריאות הציבור", כך נכתב במחקר.

"לעומת זאת, אם מוצרים רבים כאלו נצרכים באופן סדיר למדי על ידי הצרכן הממוצע, החשיפה המצטברת עשויה להוות דאגה לבריאות הציבור".

קבוצות צרכנים וסוכנויות בדיקה עצמאיות דיווחו בעבר על זיהום במתכות כבדות במוצרי קקאו כמו שוקולד כהה, עם סיבות אפשריות הכוללות את סוג הקרקע בה גדל הקקאו ועיבוד תעשייתי.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE