הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המועמד הדמוקרטי לסגן הנשיא: האיש שקרא לטראמפ "מוזר"
למרות קריירה פוליטית מרשימה טים וולץ תפס לראשונה את תשומת הלב של הדמוקרטים עם הכינוי "מוזרים" שלו לצמד טראמפ - ואנס.

קמלה האריס בחרה במושל מינסוטה, טים וולץ, כמועמד לסגן נשיא ביום שלישי. וולץ, בן 60, מביא עמו מומחיות פוליטית, משיכה לבוחרים בפרברים ובאזורים הכפריים, ופטריוטיזם פרוגרסיבי למרוץ לנשיאות. בבחירת וולץ, האריס בחרה בדמוקרט תומך איגודים מקצועיים שיכול לדבר אל הבוחרים בעלי הצווארון הכחול במדינות המערב התיכון ומעבר להן.

וולץ, ותיק צבא, מורה לשעבר וחבר קונגרס לשעבר, מכהן כעת בשנה השישית מתוך שמונה שנות כהונתו כמושל מינסוטה. הוא היה תומך נלהב של הנשיא ביידן ושימש כדובר עבור מסע הבחירות שלו לכהונה שנייה. לאחר שביידן פרש מהמרוץ ב-21 ביולי בשל חששות לגבי גילו, וולץ שיבח אותו כ"גיבור אמריקאי".

וולץ בן ה-60 היה אחד מהמועמדים האפשריים לתפקיד סגן הנשיאה, כאשר רבים חשבו שהאריס תבחר דווקא במושל פנסילבניה ג'וש שפירו. לצידם, היו גם הסנאטור מאריזונה מארק קלי ומושל קטנטקי, אנדי בשיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


וולץ, בן 60, מביא עמו מומחיות פוליטית, משיכה לבוחרים בפרברים ובאזורים הכפריים, ופטריוטיזם פרוגרסיבי למרוץ לנשיאות

 

אז מי מוזר?

לפני כמה שבועות, לא רק האמריקאי מהרחוב אלא אפילו מעט דמוקרטים יכלו לזהות את המושל טים וולץ ממינסוטה. אך בתוך זמן קצר, מר וולץ זכה לתמיכה נלהבת במפלגתו, במיוחד בקרב הליברלים המעודדים את מדיניותו הפרוגרסיבית ונהנים מהתקפותיו הישירות על הנשיא לשעבר דונלד ג'. טראמפ. תמיכה זו סייעה לו להפוך למועמד לסגן נשיא לצד קמלה האריס. "אלו אנשים מוזרים בצד השני. הם רוצים לאסור ספרים. הם רוצים להיכנס לכם לתוך חדר הבדיקות. זו האמת, ואי-אפשר להמתיק אותה. אלו רעיונות מוזרים. תקשיבו להם כשהם מדברים", אמר וולז בריאיון  לפני כשבועיים, ומאז האריס תיארה גם היא שוב ושוב את טראמפ כ"מוזר" – והקמפיין שלה מקפיד להדגיש זאת בהודעותיו הרשמיות.

המיתוג של טראמפ כ"מוזר" הפך לפופולרי כל כך עד שנראה כי הוציא משלוותו את הנשיא לשעבר, שנוהג לעלוב ביריביו הפוליטיים ולהצמיד להם כינויי גנאי בוטים הרבה יותר. "הם המוזרים ואם אי-פעם ראיתם אותה (את האריס) צוחקת וכל שאר הדברים, זה די מוזר מה שהולך פה", אמר טראמפ בכינוס בשבוע שעבר שבו הסתבך כאשר תהה אם היא שחורה או הודית (אמה היגרה מהודו ואביה מג'מייקה). "הם המוזרים. אף אחד מעולם לא קרא לי מוזר. אני המון דברים, אבל מוזר אני לא. אני אדם ישיר. וגם הוא (ואנס) לא. ג'יי די הוא ממש לא. הם המוזרים".

 

"אלו אנשים מוזרים בצד השני", המשפט על טראמפ וואנס שפרסם את וולץ יותר מכל דבר אחר שעשה בקריירה הפוליטית הארוכה שלו

 

 

ביוגרפיה

מר וולץ גדל בנברסקה הכפרית. הוא שירת 24 שנים במשמר הלאומי של צבא ארה"ב ופרש בדרגת סמל ראשי פיקודי. הוא קיבל תואר במדעי החברה ממכללת צ'דרון סטייט בנברסקה. מר וולץ פגש את אשתו, גוון, בזמן ששניהם היו מורים. יש להם שני ילדים. מר וולץ לימד מדעי החברה בתיכון כשהחליט להתמודד לתפקיד ציבורי.  הוא נבחר לקונגרס ב-2006, מייצג מחוז שנטה לרפובליקנים, ושירת שש קדנציות לפני שנבחר למושל ב-2018.הוא הביס מכהן רפובליקני, הישג נדיר, במחוז הראשון של מינסוטה, אזור כפרי הנוטה לרפובליקנים. הוא התמודד שוב וניצח ב-2022.

מהם הנושאים העיקריים בהם הוא ידוע?

מר וולץ סייע לדמוקרטים לסמן מדיניות פרוגרסיבית, כולל עיגון הזכות להפלה בחוק המדינה, הפיכת השימוש במריחואנה לחוקי, קביעת דרישות לחופשה רפואית ומשפחתית בתשלום לעובדים והרחבת בדיקות הרקע לרכישת נשק. מר וולץ, צייד, זכה בעבר לתמיכת האגודה הלאומית לכלי ירייה (NRA). אך הוא התנער מהארגון לאחר הטבח בפרקלנד, פלורידה. הוא אמר שהושפע מתחנוניה של בתו לעשות משהו כדי לצמצם את האלימות בנשק.

 

לאחר הטבח בפרקלנד, פלורידה. הוא אמר שהושפע מתחנוניה של בתו לעשות משהו כדי לצמצם את האלימות בנשק

מה נקודת החולשה שלו?

בחוגים רפובליקנים, מר וולץ מזוהה עם המהומות שפרצו במיניאפוליס לאחר ששוטר רצח את ג'ורג' פלויד. הרפובליקנים תקפו את מר וולץ על טיפולו בהצתות ובביזה שבאו בעקבות זאת; רצועה באורך חמישה מייל במיניאפוליס ספגה נזק כבד, ותחנת משטרה הוצתה. המושל פרס מאות חיילי משמר לאומי שלושה ימים לאחר הרצח של מר פלויד, אך מבקריו טענו שהוא היה איטי בתגובתו. מר טראמפ ניסה לקחת קרדיט על הרגעת האלימות שם. "הצלתי את העיר שלכם," אמר מר טראמפ במהלך אירוע גיוס כספים במאי עבור הרפובליקנים של מינסוטה בסנט פול, והוסיף, "אם לא הייתי נשיא, לא הייתה לכם מיניאפוליס היום."

חיים אישיים

וולץ נשוי לגוון וולץ, הגברת הראשונה של מינסוטה, ויש להם שני ילדים. אם הצמד האריס-וולץ ינצח בנובמבר, וולץ יצטרך להתפטר ממשרת המושל, וסגניתו פגי פלנגן תשלים את יתרת הקדנציה שלו.

אז מה עכשיו?

האריס והסגן החדש שלה יקיימו קמפיינים בכל שבעה המדינות המתנדנדות כבר בימים הקרובים, החל מהופעה בפילדלפיה ביום שלישי, האירוע הראשון של וולץ כבן בריתה של האריס. 

כמושל פופולרי שכיהן שתי קדנציות, וולץ יכול לעזור להאריס לחזק תמיכה במישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה - מדינות מתנדנדות שתמכו היסטורית בדמוקרטים אך בחרו בדונלד טראמפ בבחירות 2016 לפני שביידן זכה בהן ב-2020. שלוש המדינות הן קריטיות ככל הנראה להאריס לנצח בתפקיד לבית הלבן.

לאחרונה אמר וולץ שהוא מצפה למרוץ נשיאותי צמוד במינסוטה, אך הוא חזה שטראמפ יפסיד בפעם השלישית. טראמפ התהדר באפשרות לנצח במדינה במהלך מסעות הבחירות שלו שם בחודשים האחרונים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE