הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכנופייה האלימה מוונצואלה שמשתלטת על רחובות ארצות הברית
כנופיית 'טרן דה אראגואה' שנחשבת "איום פלילי קטלני" – כבר נקשרה לעשרות אירועי שוד בניו יורק וערים אחרות ברחבי המדינה. "הם אגרסיביים מאוד"

כנופייה אלימה בשם טרן דה אראגואה (TdA), שהוקמה בארגואה שבוונצואלה, מתפשטת כעת ברחובות ארצות הברית – כך אמרו גורמים אמריקאים מודאגים.

מחלקת האוצר הטילה בחודש יולי סנקציות על TdA כארגון פשע בינלאומי, ואמרה שהכנופיה משתתפת בסוגים שונים של פשעים החל מסחר בבני אדם ועד חטיפות, איומים, הלבנת הון וסחר בסמים בלתי חוקיים, ומהווה "איום פלילי קטלני".

הנציג הרפובליקני מטקסס, טוני גונזלס, תיאר את TdA כ"MS-13 בסטרואידים", והסביר שחברי הכנופיה הגיעו לארצות הברית במהלך השנים האחרונות.

"הם אגרסיביים מאוד. זה לא כאילו הם קבוצה פסיבית או שהם רוצים לפעול בשקט", אמר גונזלס בראיון לרשת 'פוקס ניוז'. "הם באים מונצואלה, אחת המדינות הכי מוכות מלחמה בעשור האחרון. אז הם מחוסני קרב בדרכים רבות. והם עשו את המסע הזה משם לכאן. אבל הם גם הופכים להיות יותר מאורגנים ויותר חצופים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

גונזלס הסביר שבגלל שהארגון שלהם פועל בין המדינות, קשה לעקוב אחרי חברי ה-TdA. הרשויות האמריקאיות גם עומדות בפני בעיה שכן קשה לגרש אותם מכיוון שוונצואלה לא מקבלת אותם בחזרה למדינה.

רק 834 תושבי ונצואלה גורשו בשנת הכספים 2023, לפי נתוני מנהל ההגירה והמכס (ICE), למרות יותר מ-335,000 מפגשים עם מהגרים מוונצואלה בגבול באותה שנה.

ממשל ביידן התחיל להחזיר מהגרים בלתי חוקיים מונצואלה ישירות לדיקטטורה הסוציאליסטית באוקטובר 2023 כדי להרתיע את הזרימה לגבול.

ונצואלה הפסיקה לקבל את הטיסות הללו בינואר, לאחר שארצות הברית החזירה סנקציות כלכליות שהוסרו קודם לכן.

דוגמה לפיעלות של הכנופייה, ב-24 ביוני חברי TdA נקשרו לשוד תכשיטים בדנוור, קולורדו, במהלכו חשודים רבים התחזו ללקוחות, כאשר לפתע שלפו אקדחים והכו שתי נשים בתוך חנות התכשיטים.

מחלקת המשטרה של אלבוקרקי בניו מקסיקו אזהירה לאחרונה מפני דיווחים שחברי TDA בדנוור קיבלו "אור ירוק" לירות או לתקוף אכיפת חוק.

הכנופייה נקשרה לעשרות אירועי בכל חמשת הרובעים של העיר ניו יורק, ושני חברי TdA נאשמו בתקיפת שני שוטרי NYPD בטיימס סקוור בינואר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE