הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טקסס, נבדה וקליפורניה: קדחת מערב הנילוס מדאיגה את רשויות הבריאות
לפחות 80 מקרים אובחנו בלפחות 23 מדינות ברחבי ארצות הברית, מה שמסמן התחלה מוקדמת של הנגיף – ומדאיג את הרשויות שהשנה הזו תהיה קשה מקודמותיה

מומחים מזהירים מפני התפרצות פוטנציאלית של קדחת מערב הנילוס בארצות הברית, זאת לאחר שעונת הנגיף התחילה מוקדם יותר הקיץ.

לפחות 80 מקרים בבני אדם זוהו עד כה, כך לפי נתונים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), זאת בלפחות 23 מדינות ברחבי ארצות הברית.

בטקסס יש את מספר המקרים הגבוה ביותר כעת, ואחריה נבדה ונברסקה, עם 12, 11 ו-10 מקרים כל אחת, בהתאמה. לואיזיאנה עם 8 מקרים, וקליפורניה מגיעה מיד אחריה עם לפחות 7 מקרים מאובחנים של קדחת הנילוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אריזונה אוקלהומה עם ארבעה מקרים כל אחת, ושאר המדינות בהן נמצא מקרה מאובחן אחד עד ארבעה: ארקנסו, טנסי, קרוליינה הצפונית, פנסילבניה, אינדיאנה, קנזס, מרילנד, אילינוי, מיזורי, קולורדו, דקוטה הדרומית, דקוטה הצפונית, ומינסוטה..

נגיף מערב הנילוס הוא הגורם המוביל להדבקות שנגרמות על ידי יתושים בארה"ב, לפי ה-CDC, כאשר בערך 80 אחוז מהנדבקים לא מציגים כל סימפטום. עם זאת, אחת מכל 150 הדבקות מובילה למחלה חמורה, לעיתים קטלנית.

לרוב ההדבקות עם סימפטומים, החולים סובלים מחום, כאבי ראש, כאבי מפרקים, הקאות ושלשולים, יחד עם עייפות וחולשה שיכולים להימשך שבועות, או אפילו חודשים.

עם זאת, במקרים חמורים, המחלה יכולה להשפיע על מערכת העצבים המרכזית, ואז ייתכן שתתפתח דלקת במוח. במקרה זה, הסימפטומים עשויים לכלול כאבי ראש, נוקשות בצוואר, אובדן כיוון, רעד, התקפים, אובדן ראייה, הרגשת נמק, תרדמת ושיתוק. לאלו שמפתחים את הסימפטומים החמורים הללו יש סיכון של 1 ל-10 למוות.

וכאמור, עד כה השנה פעילות קדחת מערב הנילוס החלה מוקדם מהרגיל. "יש הרבה פעילות שנרשמת כעת במדינה", אמרה קריסטי מארי, פרופסור וסגנית יו"ר למחקר באוניברסיטת אמורי באטלנטה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE