הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דאע"ש ואל-קאעידה: זה המניע של מתכנני הפיגוע בהופעה של טיילור סוויפט
הרשויות באוסטריה חשפו פרטים נוספים על המזימה לבצע פיגוע המוני בהופעה של הזמרת האמריקאית בווינה. "המצב היה רציני – נמנעה טרגדיה", אמר שר הפנים האוסטרי

הרשויות מצאו תוכן של דאע"ש ואל-קאעידה בביתו של אחד החשודים במזימה שבמזל נכשלה, שמטרתה הייתה להוציא לפועל פיגוע בהופעות של טיילור סוויפט באוסטריה – שבוטלו ביום רביעי בשל האיום.

שר הפנים האוסטרי גרהרד קרנר, אמר ביום חמישי בבוקר כי אין חשודים נוספים מלבד השניים שנעצרו – והוסיף: "המצב היה רציני, מאוד. אבל אנחנו יכולים לומר: נמנעה טרגדיה".

החשוד המדובר הוא אזרח אוסטרי בן 17 עם שורשים מטורקיה וקרואטיה, שנעצר על ידי כוחות משטרה מיוחדים ליד האצטדיון בווינה שבו היו אמורות להתקיים ההופעות השבוע, אמרו רשויות הביטחון האוסטריות. גם אזרח אוסטרי בן 19 נעצר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלוש ההופעות באוסטריה בוטלו לחלוטין

 

קציני ביטחון אוסטריים טענו ששני הצעירים — ששמותיהם לא פורסמו בהתאם לחוקי הפרטיות האוסטריים — רצו לבצע פיגוע מחוץ לאצטדיון, להרוג כמה שיותר אנשים באמצעות סכינים או חומרי נפץ.

החשוד הראשי, אזרח אוסטרי בן 19 עם שורשים מצפון מקדוניה, הודה במלואו בתוכניות הפיגוע שלו, אמרו קציני הביטחון במסיבת עיתונאים. הם גם אמרו שהוא "נהיה יותר רדיקלי לכיוון המדינה האסלאמית וחושב שנכון להרוג כופרים".

החשוד השני הועסק לפני מספר ימים על ידי חברת מתקנים שסיפקה שירותים במקום במהלך ההופעות. החוקרים אמרו שהם מצאו חומר נרחב הקשור ל-ISIS ולאל קאעידה בביתו.

ביטול שלוש ההופעות שהיו כולן סולד אאוט, איכזב את מעריצי טיילור סוויפט שכן רבים מהם הוציאו אלפי אירו כדי להגיע לוינה ולראות את ההופעה – ביום חמישי, שישי ושבת - כחלק מהסיבוב העולמי Eras.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE