הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפרוגרסיבית שהודחה מבטיחה לנקום בפרו-ישראלים: "אני אהרוס אתכם"
חברת ה'סקווד' קורי בוש מסרה נאום הפסד בו איימה על הארגון AIPAC שתרם כמעט 9 מיליון דולר למי שרץ נגדה וניצח. "הם הפכו אותי לרדיקלית – ועכשיו הם צריכים לפחד"

הנציגה הפרוגרסיבית חברת ה'סקווד', קורי בוש, תקפה את הארגון הפרו-ישראלי AIPAC במהלך נאום ההפסד שלה בפריימריז ביום רביעי.

לאחר שהודחה על ידי התובע הראשי של מחוז סנט לואיס, ווסלי בל, לתפקיד נציג הבית ממיזורי - היה אפשר להניח שבוש תקבל את הפסדה בחן ותמשיך בקריירה שלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קורי בוש בנאום ההפסד (צילום: Getty Images)

 

במקום זאת, נאומה של בוש נראה היה מונע ממרירות ושנאה כלפיAIPAC , שתרם כמעט 9 מיליון דולר למסע הבחירות של בל.

"לדחוף אותי מתפקידי כחברת קונגרס, כל מה שעשיתם היה להוריד כמה מהחוטים", אמרה בוש ביחס להפסדה בפריימריז. "עם כמה שאני אוהבת את עבודתי, עם מה שעשו זה להפוך אותי לרדיקלית... עכשיו הם צריכים לפחד."

לקראת סוף נאומה, בוש אמרה: "AIPAC, אני באה להרוס את הממלכה שלכם".

 

 

אחרי דבריה הבריוניים, הבית הלבן גינה את הרטוריקה של הנציגה דמוקרטית.

"סוג זה של רטוריקה הוא מסית ומפלג ובכלל לא מועיל", אמרה הדוברת קארין ז'אן-פייר לשאלת העיתונאים. "אנו נמשיך לגנות כל סוג של רטוריקה פוליטית כזאת... איננו יכולים להרשות לקיים שפה כזאת מפלגת בדיון הפוליטי שלנו".

בוש כאמור היא מבקרת קולנית של ישראל, ואף סירבה לגנות את חמאס על הטבח שביצעו באזרחי ישראל.

היא האשימה את המדינה היהודית בקיום "מסע ניקוי אתני" בעה, ותיארה את המלחמה כ"עונש קולקטיבי נגד הפלסטינים" שהוא "פשע מלחמה".

איפא"ק, מצידה, בירכה את הפסדה של מי שתיארו כ"מתנגדת לישראל".

"בעונת הפריימריז הזו, המיינסטרים התומך בישראל שלח מסר חזק כי אמריקה עומדת עם ישראל בזמן שהיא נלחמת בכוחות הטרור האיראניים", אמרה הקבוצה התומכת בישראל. "בוחרים ברחבי אמריקה דוחים קולות אנטי-ישראלים לטובת מועמדים שמבינים את החשיבות החיונית של היחסים בין ארה"ב-ישראל".

"התוצאה במרוץ הזה - כמו בכל כך הרבה אחרים - מראה שהעמדה התומכת בישראל היא מדיניות טובה ופוליטיקה טובה עבור שתי המפלגות".

מוקדם יותר השנה, AIPAC תמכה באופן דומה במנהל מחוז וסטצ'סטר ג'ורג' לטימר בפריימריז הדמוקרטי של המחוז ה-16 בניו יורק מול הנציג ג'מאל בואמן בגלל עמדותיו על מלחמת ישראל-חמאס – והוא אכן הודח.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE