הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסגנית לא אהודה - למועמדת המועדפת לנשיאות: הקפיצה 'המדהימה' של האריס בסקרים
מהרגע שבו הנשיא ג'ו ביידן הודיע על פרישה מהמירוץ ועל תמיכתו בהאריס – דירוג האישור שלה ראה זינוק חד, כאילו היא לא הייתה עד כה אחת מסגניות הנשיא הפחות אהודות

במשך רוב כהונתה כסגנית הנשיא, קמלה האריס סבלה מדירוג אישור מאוד נמוך והיא לא הייתה אהודה במיוחד בקרב המצביעים האמריקאים.

אבל בשבועות האחרונים נרשם תהליך "מדהים" של זינוק חד במספרים לטובתה.

לפי ניתוח של סקרים אחרונים שערך אתר הבחירות FiveThirtyEight ב-8 באוגוסט, דירוג האישור של האריס היה 5.5-, כאשר 43.2% מהבוחרים החזיקו בתפיסה חיובית על האריס בעוד ש-48.6% החזיקו בתפיסה שלילית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האריס (צילום: Getty Images)

 

מדובר בשיפור משמעותי לעומת ה-21 ביולי, היום שבו הנשיא ג'ו ביידן הודיע על פרישתו מהמירוץ לנשיאות – אז הדירוג שלה היה 14.6-.

מהרגע שבו ביידן הודיע על תמיכתו בהאריס, מעמדה כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות השתפר במהירות שיא. בעוד שביידן השתרך בסקרים מאחורי היריב הרפובליקני דונלד טראמפ, כיום ביותר מעשרה סקרים האריס הוא המועמדת המועדפת לניצחון בנובמבר.

סקר של בית הספר למשפטים של מרקט ששאל 879 בוחרים רשומים בין ה-24 ביולי ל-1 באוגוסט, מצא כי האריס הייתה הבחירה המועדפת לנשיאות עבור 52 אחוז מהבוחרים הרשומים לעומת 48 אחוז לטראמפ.

אדם קרלסון, חוקר שעבד בעבר עבור חברת הייעוץ Global Strategy Group , ציין כי אישור הדירוג של האריס בסקר של בית הספר למשפטים של מרקט השתפר באופן משמעותי לעומת סקר שנערך על ידי החברה במאי.

"השיפור בדירוג הנטו באהדה כלפי האריס מ-20 במאי ל-3 בסוף יולי/תחילת אוגוסט - הוא פשוט מדהים", כתב קרלסון ברשת החברתית X.

"גם דירוג הנטו באהדה כלפי טראמפ השתפר במהלך התקופה הזו, מ-17 ל-8 — אולי בשל ניסיון ההתנקשות והוועדה הרפובליקנית הלאומית", הוסיף.

אליוט מוריס, מנהל ניתוח נתונים ב-ABC News, שיתף צילום מסך מ-FiveThirtyEight המראה את השיפור המובהק בפופולריות של האריס מאז שביידן נסוג.

הוא כתב: "חדשות שתוכלו להשתמש בהן! 538 מעדכנת כעת ממוצע של דירוג האישור של קמלה האריס. ווואו... איזו קפיצה. האריס הייתה 17 נקודות מתחת לפני המים בתחילת יולי. כעת היא רק במינוס 9 (שווה עם טראמפ) ובמגמה חיובית מהירה".

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE