הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ריקול הוכרז על אלפי מוצרי פורמולה לתינוקות
המוצרים שנמכרים בקליפורניה, פלורידה, טקסס ומספר מדינות נוספות – מכילים רמות גבוהות מהכמות המותרת של ויטמין D, מה שיכול להוות סיכון לתינוקות עם פגיעות פיזיולוגית

ריקול הוכרז על אלפי קופסאות של תחליפי חלב לתינוקות ברחבי 12 מדינות, זאת בשל רמות של ויטמין D מעל הכמות המותרת המרבית, לפי מנהל המזון והתרופות של ארה"ב, ה-FDA.

המוצר, תחליף חלב לתינוקות פרמיום של Perrigo, עם אבקת חלב מבוססת ברזל, הוכרז תחת ריקול באופן רצוני על ידי החברה שמרכזה במישיגן ביום חמישי, 8 באוגוסט.

הריקול משפיע על 6,500 קופסאות של תחליף החלב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

המוצר נמכר בטקסס בחנויות H-E-B ובבתי המרקחת של CVS בקליפורניה, פלורידה, אינדיאנה, מישיגן, מיזורי, ניו ג'רזי, פנסילבניה, רוד איילנד, דרום קרוליינה, טנסי, טקסס ווירג'יניה.

לא הושפעו מוצרים או קמעונאים אחרים מריקול זה, ולא דווחו על תופעות לוואי בריאותיות שנגרמו כתוצאה מרמות הוויטמין D הגבוהות במוצר. הרמות המופרזות של ויטמין D נמצאו באמצעות בדיקות שגרתיות, כך מסר ה-FDA.

על אף הריקול, מנהל המזון והתרופות הרגיע ואמר שצריכה של המוצר לטווח קצר אינה "צפויה לגרום להשלכות בריאותיות שליליות" עבור רוב התינוקות.

עם זאת, עבור קבוצה קטנה של תינוקות בעלי פגיעות פיזיולוגיות, צריכת המוצרים שנזכרו עשויה לגרום לסיבוכים בריאותיים.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מסרו שילדים זקוקים לוויטמין D מיד לאחר הלידה כדי לבנות עצמות חזקות. בעוד שתינוקות המקבלים רק חלב אם או גם חלב אם ותחליף חלב זקוקים לתוסף של 400 IU של ויטמין D ביום, תינוקות המקבלים רק תחליף חלב אינם זקוקים לתוספת, מכיוון שהתחליפים מועשרים בוויטמין D.

הקוד ותאריכי התוקף שיש לחפש על המוצרים המדוברים, ניתן למצוא בתחתית האריזה. המוצרים שנשלחו ל-CVS מדובר בקוד T11LMYC שימוש עד 11 בנובמבר 2025.

עבור המוצרים שהופצו לחברת H-E-B, הקוד הוא T11LMXC לשימוש עד ה-11 בנובמבר 2025, וגם T09LMXC, לשימוש עד ה-9 בנובמבר 2025.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE