הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: מפגינים תומכי פלסטין, חלקם יהודים, חסמו את כביש 405
הקבוצה, חלקם חברי "If Not Now" -ארגון לאומי של יהודים אמריקאים ישבה בנתיבים וחסמה את התנועה זמן קצר לאחר השעה 9 בבוקר והביאה את התנועה לעצירה מוחלטת בצד הדרומי של הכביש המהיר

מפגינים פרו-פלסטינים סגרו לזמן קצר את כביש 405 במערב לוס אנג'לס ביום שלישי בבוקר בשעות העומס.

הקבוצה ישבה בנתיבים וחסמה את התנועה זמן קצר לאחר השעה 9 בבוקר והביאה את התנועה לעצירה מוחלטת בצד הדרומי של הכביש המהיר, על פי יומן התנועה של משמר הכבישים המהירים של קליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסניף של לוס אנג'לס של ארגון If Not Now שיתף תמונות של המפגינים מחזיקים שלטים על הכביש המהיר לציון יום יהודי של אבל וצום

 

המפגינים קראו לארה"ב לסיים את תמיכתה בישראל בעודה מנהלת את המלחמה בעזה. הקבוצה פונתה זמן קצר לפני השעה 9:30 בבוקר והכביש המהיר נפתח מחדש לאחר שכמה כלי רכב שננטשו על ידי המפגינים הוסרו, לפי קצינת משמר הכבישים המהירים של קליפורניה איזבל דיאז, אך אף אחד מכלי הרכב לא נגרר.

התנועה הושפעה למשך כ-15 עד 20 דקות. תשעה אנשים נעצרו בחשד להתקהלות בלתי חוקית ואי-התפזרות, אמר משמר הכבישים המהירים.

"גישה לכבישים מהירים או כבישים מדינתיים למטרות מחאה היא בלתי חוקית ומסוכנת ביותר מכיוון שהיא מסכנת מפגינים, נהגים וכוחות הצלה בסיכון גבוה לפציעה או מוות," אמר משמר הכבישים המהירים בהודעה לעיתונות. "משמר הכבישים המהירים לא יסבול את הפעולות של קבוצה קטנה שמונעת באופן בלתי חוקי מנוסעים להגיע לעבודתם, פגישות רפואיות, התחייבויות אישיות ופעילויות יומיומיות רבות אחרות."

הסניף של לוס אנג'לס של ארגון If Not Now שיתף תמונות של המפגינים מחזיקים שלטים על הכביש המהיר לציון יום יהודי של אבל וצום.

 

 

"לכל אלה שנתקעו בפקק, אנו מתנצלים בכנות על ההפרעה ליומכם," אמרה הקבוצה בפוסט האינסטגרם שלה. "אנו מצטערים במיוחד בפני האנשים מהמעמד העובד שחייהם הושפעו. כארגון חוצה מעמדות, יש לנו הבנה עמוקה של ההשפעה של פעולה מסוג זה. עם זאת, אנו גם יודעים שמה שפוגע באנשים מהמעמד העובד יותר מפקק תנועה הוא כספי המיסים שלנו המושקעים בסיוע צבאי לישראל בעוד משפחות עובדות מתקשות לסגור את החודש בקהילות שלנו."

"If Not Now" - הוא ארגון לאומי של יהודים אמריקאים הפועלים למען "סיום התמיכה של ארה"ב במערכת האפרטהייד של ישראל," על פי הצהרת המשימה שלו.

דובר הקבוצה אמר שכ-40 אנשים השתתפו במחאה ותשעה אנשים נעצרו.

הקבוצה אמרה שהמחאה שלה הייתה מכוונת כלפי סגנית הנשיא קמלה האריס בעודה קוראת למפלגה הדמוקרטית לדחות את קבוצת השדולה הפרו-ישראלית AIPAC.

בפוסט אינסטגרם מהמחאה של יום שלישי, If Not Now קראה להאריס לדחות את AIPAC ו"לעשות כל שביכולתה להשיג הפסקת אש קבועה וחילופי שבויים, החל מתמיכה באמברגו נשק מיידי."

המחאה התקיימה בתשעה באב, יום אבל יהודי שנצפה לציון חורבן בית המקדש בשנת 70 לספירה. הקבוצה אמרה בהצהרה, "בתשעה באב, אנו מאשרים שאבל על חיי יהודים וישראלים אין פירושו שעלינו להתעלם מהסבל הפלסטיני - אלא דווקא בגלל הטרגדיות שחווה העם שלנו, עלינו להילחם למען שחרורם של כל בני האדם."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE