הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הירח המלא של אוגוסט 2024 יהיה ירח כחול נדיר: מתי לראות אותו?
הירח המלא של אוגוסט, שיגיע ביום שני ה-19 באוגוסט, נושא מספר שמות: סופרמון, ירח כחול, וירח החדקן.

הירח המלא של אוגוסט, שיגיע ביום שני ה-19 באוגוסט, נושא מספר שמות, כולל סופרמון, ירח כחול וירח דג החדקן

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טיילים צופים בירח הכחול הסופר מפסגת פיסטווה פיק בפיניקס ב-30 באוגוסט 2023.

 

אז מה זה אומר בעצם?

ה"סופרמון" מתייחס למסלול הירח, שמביא אותו קרוב יותר לכדור הארץ החודש הזה, מה שמגדיל את גודלו ובהירותו. המונח נטבע על ידי האסטרולוג ריצ'רד נול ב-1979. "פרסומים שונים משתמשים בסף קצת שונה לקביעת מתי ירח מלא קרוב מספיק לכדור הארץ כדי להיחשב כסופרמון," אמרה נאס"א. "מכיוון שמסלול הירח אינו מעגל מושלם, הירח לפעמים קרוב יותר לכדור הארץ מאשר בזמנים אחרים במהלך מסלולו."

הירח "כחול" אומר שישנם שני סוגים של ירחים כחולים: עונתיים וחודשיים. זה יהיה מהסוג העונתי. זה אומר שכאשר ישנם ארבעה ירחים מלאים בעונה אחת (במקרה הזה, קיץ), השלישי מתוך הארבעה נחשב לירח כחול..ההגדרה השנייה - שנוצרה מתוך אי הבנה של המקורית - היא הירח הכחול החודשי, המתייחס לירח המלא השני בחודש לוח שנה בודד. ירח המלא של יום שני כנראה לא יופיע כחול, עם זאת: ירחים בצבע כחול בתמונות בדרך כלל נעשים באמצעות מסנני מצלמה כחולים מיוחדים או אפליקציות עריכת תמונות. השימוש הראשון המתועד במונח "ירח כחול" באנגלית נעשה ב-1528.

לגבי "חדקן", השם מתייחס לשם המקורי האמריקאי לירח המלא של אוגוסט. הקריאה לירחים הייתה דרך לשבטים האינדיאנים לעקוב אחר העונות ולתכנן את פעילויותיהם. "ירח המלא של אוגוסט נקרא מסורתית ירח החדקן מכיוון שהחדקנים הענקיים של האגמים הגדולים ואגם שמפליין נתפסו בקלות יותר במהלך חלק זה של הקיץ," אמר הלוח השנה של החקלאי הזקן. דגי החדקן נמצאו פעם בשפע רב, אך אוכלוסיותיהם ירדו באופן משמעותי בשל דיג יתר ואובדן בית גידול, אמרה המינהל הלאומי לאוקיינוסים ואטמוספירה.

כמה נדיר השילוב של סופר/כחול?

ירח כחול קורה פעם בשנתיים או שלוש בממוצע, לפי נאס"א, אבל ירח כחול שהוא גם סופרמון הוא עוד יותר לא שכיח. הזמן בין ירחים כחולים סופרים יכול להיות עד 20 שנה - אבל בדרך כלל, 10 שנים הוא הממוצע. הירח הכחול הסופר הבא יהיה בינואר 2037.

מתי יופיע הירח מלא של אוגוסט 2024?

הירח יגיע לשיא המלאות שלו בשעה 14:26 בצהריים EDT ביום שני, ה-19 באוגוסט 2024. כאן בארה"ב, הוא יהיה מתחת לאופק באותו זמן. עם זאת, הירח יראה מלא לחלוטין כשהוא יעלה בשמיים המזרחיים בערב יום שני. לפי נאס"א, הירח בפועל יראה מלא למשך שלושה ימים, מבוקר יום ראשון ועד לבוקר יום רביעי מוקדם.

16% לא
84% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE