הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"סבל מעוול בלתי נתפס": זה הסכום שיקבל אסיר שנמצא חף מפשע אחרי כמעט 50 שנה בכלא
גלין ריי סימונס, שאף נידון למוות אך לבסוף עונשו הוקל, הוא האסיר האמריקאי ששהה הכי הרבה זמן מאחורי סורג ובריח על לא עוול בכפו

אסיר שנידון למוות ובילה כמעט חמישה עשורים מאחורי סורג ובריח – עד שהתשחרר כי נמצא חף מפשע, יקבל מעיריית אדמונד שבאוקלהומה למעלה מ-7 מיליון דולר כפיצוי.

בשנת 1974, גלין ריי סימונס נמצא אשם יחד עם נאשם נוסף, דון רוברטס, ברצח עובדת בחנות משקאות בת 30 בשם קרולין סו רוג'ורס.

סימונס נידון בתחילה לעונש מוות, אך לאחר מכן הופחת עונשו למאסר עולם ב-1977 לאחר פסקי דין שקשורים לעונש מוות על ידי בית המשפט העליון של ארה"ב, בעוד רוברטס שוחרר בעקבות הסכם חנינה ב-2008.

לאורך כל השנים, סימונס התעקש על חפותו, והוא אמר שהיה בלואיזיאנה בזמן הפשע.

סימונס שוחרר מהכלא ביולי 2023 לאחר ששופט הפך את הרשעתו והורה על משפט חוזר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סימונס משתחרר מהכלא

 

בספטמבר, התובעת המחוזית ויקי בהנה הכריזה שאין מספיק ראיות פיזיות להמשך המשפט, מה שהוביל לכך ששופט הצהיר רשמית בדצמבר על חפותו של סימונס. השופט אמר שיש "ראיות ברורות ומשכנעות" שסימונס לא ביצע את הפשע.

לפי סוכנות הידיעות AP, מעוצת העיר אדמונד הצביעה ביום שני להסכם פשרה בתביעה שהגיש סימונס בן ה-71, נגד העיר ונגד חוקר משטרה לשעבר, בסך 7.15 מיליון דולר.

"מר סימונס סבל מעוול בלתי נתפס, כשהוא מבלה כמעט חצי מאה בכלא עבור פשע שלא ביצע", אמרה אליזבת וואנג, עורכת דינו של סימונס, בהצהרה. "למרות שאין סכום כסף שיכול לפצות על השנים שאיבד, הפשרה הזו תאפשר לו לפתוח פרק חדש בחייו".

התביעה טענה ששוטרים זייפו ראיות מכריעות, כולל הצהרת עד שזיהתה בטעות את סימונס ורוברטס כעבריינים בשוד ובירי בעובדת חנות המשקאות. בנוסף, התביעה טענה שהמשטרה החזיקה בראיות שעדים הצביעו על שני חשודים אחרים.

תביעתו של סימונס דומה לתביעה נוספת שהוא הגיש נגד אוקלהומה סיטי וחוקר משטרה לשעבר מאוקלהומה סיטי, שגם חקר את המקרה ואינם מושפעים מהפשרה הנוכחית.

עד כה, סימונס קיבל פיצויים בסך 175,000 דולר ממדינת אוקלהומה על הרשעתו השגויה. לאחר שבילה 48 שנים, חודש אחד ו-18 ימים מאחורי הסורגים, סימונס הוא האסיר האמריקאי ששהה הכי הרבה זמן בכלא עד להצדקתו, לפי נתונים מהרשם הלאומי להצדקות.

 

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE