הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתכננים טיול? בניו ג'רזי רכבות ואוטובוסים חינם למשך שבוע
לאחר סדרת תקלות שגרמו לעיכובים ארוכים, "חופשת נסיעה" בת שבוע ברשת התחבורה המדינתית תתחיל ב-26 באוגוסט.

לאחר מאבק לספק שירות אמין לנוסעים באביב ובקיץ זה, חברת התחבורה הציבורית של ניו ג'רזי (New Jersey Transit) מעניקה ללקוחותיה נסיעות חינם למשך שבוע, כך הודיע המושל פיליפ ד. מרפי ביום חמישי.

"חופשת הנסיעה" יוצאת הדופן בכל אמצעי התחבורה של רשת התחבורה הציבורית ברחבי המדינה, שתתקיים מה-26 באוגוסט ועד ה-2 בספטמבר, מגיעה פחות מחודשיים לאחר שחברת New Jersey Transit העלתה את כל תעריפיה ב-15 אחוזים. ההעלאה זכתה לביקורת קשה מצד לקוחות ונבחרי ציבור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


""חופשת הנסיעה" הזו היא גימיק. זה לא יעזור באופן משמעותי לנוסעים שסובלים מהזנחת התחבורה הציבורית במשך עשורים", אומר פרשן פוליטי

 

מר מרפי ופקידי תחבורה במדינה טענו כי העלאת התעריפים הייתה הכרחית כדי לסגור פער של יותר מ-100 מיליון דולר בתקציב הסוכנות. העלאות שנתיות נוספות של 3 אחוזים מתוכננות.

מר מרפי, דמוקרט, אמר בהצהרה כי "חופשת הנסיעה" היא "תודה" ללקוחות הנאמנים של הסוכנות על כך שסבלו תקופה שבה "שירות התחבורה הציבורית לא עמד באופן עקבי בציפיות שלהם - או בשלנו".

במהלך הופעה בתוכנית "Good Day New York" בערוץ Fox 5 New York, אמר המושל באופן ישיר יותר: "זה היה קיץ באמת מכוער. אני חושב שיוני היה אחד החודשים הגרועים ביותר שהיו לנו."

מבקרים מיהרו לרשתות החברתיות כדי להתלונן על בחירת השבוע שלפני חג העבודה, תקופה שבה נוסעים רבים נמצאים בחופשה.

הנחות התעריפים יכללו גם הנחה של 25 אחוזים על כרטיסי חודש לספטמבר, אמר מר מרפי. משמעות הדבר היא שלאחר שעלו ב-15 אחוזים יותר ביולי ואוגוסט מאשר ביוני, כרטיסי החודש יעלו בספטמבר כ-15 אחוזים פחות ממה שעלו ביוני.

"כל הקלה לנוסעים היא טובה," אמרה ג'אקי כהן, מנהלת מדיניות האקלים והשוויון בקמפיין התחבורה של הטריי-סטייט. "אבל אנשים נוסעים כל יום, אז הם ישלמו יותר בטווח הארוך."

""חופשת הנסיעה" הזו היא גימיק" אמר אלכס אמברוז, אנליסט מדיניות ב-New Jersey Policy Perspective. "זה לא יעזור באופן משמעותי לנוסעים שסובלים מהזנחת התחבורה הציבורית במשך עשורים."

לא המושל ולא הסוכנות סיפקו מידע כלשהו על השפעת הנחות התעריפים על מצבה הכלכלי הרעוע של New Jersey Transit. ביוני, מר מרפי חתם על חוק שיצר מס נוסף של 2.5 אחוזים על החברות הרווחיות ביותר במדינה כדי לספק לסוכנות מקור הכנסה נוסף.

לאחר שורה של כשלים שגרמו לעיכובים במהלך נסיעות הבוקר והערב במאי וביוני, פקידי New Jersey Transit ו-Amtrak החלו בחקירה מקיפה של הסיבות. Amtrak היא הבעלים של הפרוזדור הצפון-מזרחי, הקו הראשי דרך ניו ג'רזי, וכן של המנהרות מתחת לנהר הדסון ותחנת פנסילבניה במנהטן.

אך לאחר שבועות של לימוד הנושא, שתי חברות הרכבות אומרות כי הן לא קבעו מה היו הבעיות. בהצהרה השבוע, דובר New Jersey Transit אמר, "החקירות המתמשכות לגבי הסיבה (או הסיבות) העיקרית לאירועים האחרונים בפרוזדור הצפון-מזרחי של Amtrak לא הניבו עד כה כל ראיה" שניתן לייחס את הכשלים לציוד המחבר את הקטרים של אחת מחברות הרכבות לחוטי המתח העיליים המספקים להם חשמל.

"עם זאת, איננו שוללים שום אפשרות," כתב הדובר. הוא אמר כי חברות הרכבות מבצעות "סקירה מקיפה משותפת של כל התשתיות שעלולות לתרום להפרעה בשירות הרכבות ללקוחות לאורך הפרוזדור הצפון-מזרחי."

Would yo

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE