הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גניבת הנתונים של כמעט כל אמריקאי בארה"ב: כך אתם יכולים להגן על עצמכם
הפריצה המאסיבית למסד הנתונים במהלכה נגנבו כמעט 3 מיליארד רשומות הכוללות שמות מלאים, כתובות, מספרי ת.ז ועוד – מחייבת נקיטת צעדים אקטיביים לשמירה על המידע שלכם

דאגה גדולה בקרב הציבור האמריקאי לאחר ש-2.9 מיליארד רשומות של מידע אישי, כולל מספר הביטוי הלאומי וכתובות בית, נגנבו על ידי האקרים.

הנתונים הרגישים הגנובים מ-National Public Data, חברה שבסיסה בפלורידה, של כמעט שלושה מיליארד אנשים נמכרים כעת ב'דארקנט', או הרשת האפלה. כאמור, המידע כולל שמות מלאים, כתובות, תאריכי לידה, מספרי טלפון ואפילו מספרי תעודת זהות.

קבוצת ההאקרים, שנקראת USDoD, אמרה שגנבה את רשומות של 2.9 מיליארד אנשים מ-National Public Data, שמספקת מידע אישי לחברות ולחוקרים פרטיים שעורכים בדיקות רקע.

נאמר שהפריצה לנתונים התרחשה באפריל, עם USDoD שמוכרת לכאורה את המידע ב-3.5 מיליון דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מה חשוב לדעת

אם מידע על תעודת הזהות שלך נגנב, אתה בסיכון גניבת זהות. במקרים מסוימים, אנשים הצליחו לגשת לחשבונות בנק שלא שייכים להם באמצעות שימוש במספר תעודת הזהות וכתובת הדוא"ל של אדם.

"מה שראינו עד כה ב-2024 הוא שפשעי זהות ימשיכו לשבור שיאים, תוך יעד לעסקים ולצרכנים כאחד", אמר בלייר כהן, מייסד ונשיא AuthenticID. "עם התפשטותם של כלים חדשים המופעלים על ידי AI גנרטיביים לרמאים, עסקים וצרכנים כאחד נתקלים באתגר משמעותי בצורת פריצות ותקיפות עסקיות".

למרות שכרגע אין דרך לדעת אם המספר שלך בפרט נגנב, לאמריקאים שמודאגים מכך שמספר תעודת הזהות שלהם נגנב, ישנם צעדים רבים שניתן לנקוט כדי להפחית את הסיכון שלהם.

לדוגמה, ניתן להקפיא את קבצי האשראי שלך בכל סוכנויות האשראי הגדולות: Experian, Equifax ו-TransUnion. זה יעצור פושעים מלקחת הלוואות בשמך או להירשם לכרטיסי אשראי עם הזהות שלך.

ישנם גם שירותי הגנה מפני גניבת זהות שיזהירו אותך אם הנתונים שלך נפרצו בהתקפת סייבר, ורבים מהם ללא עלות עבורך. חלק מהשירותים המוכרים ביותר הם Identity Guard ו-LifeLock.

"לאלו שנפגעו, חשוב להישאר ערניים. לשים לב לתקשורת בלתי צפויה, לעקוב אחרי דוח האשראי שלך, לשקול התראות זיוף ולעדכן סיסמאות", אמר ג'וזף הריסון.

אמריקאים יכולים גם להגן על עצמם מפני גניבת זהות על ידי יצירת סיסמאות חזקות לכל החשבונות שלהם ועדכון שלהן לעיתים קרובות.

אימות דו-שלבי לחשבון הבנק שלך ולחשבונות אישיים אחרים גם מונע מאנשים לגשת לכספים שלך או למידע אחר מסיבות זדוניות.

בדיקה תכופה של חשבונות הבנק וכרטיסי האשראי שלך תקל גם על סימון כל פעילות חשודה מיד.

אם אתה חושד שהמידע האישי שלך כבר נגנב, עליך ללכת לאתר האינטרנט של הסוכנות הפדרלית למסחר, IdentityTheft.gov, ולהגיש בקשה לתוכנית התאוששות אישית.

כדאי גם ליצור קשר עם שירות ההכנסה הפנימי כדי להודיע להם על הגניבה הפוטנציאלית. זה יעזור למנוע מפושעים להגיש דוחות מס בשמך ולקבל את החזר המס שלך.

מרכז התלונות באינטרנט מאפשר גם להגיש תלונה באופן מקוון.

 

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE